Klacht Ubereats: Uber Eats schrijft geld af, levert geen bestelling en is daarna onbereikbaar

F_vv

Uber Eats heeft geld afgeschreven na een bestelling die ik plaatste met de Uber Eats app. De bestelling werd daarna nooit bezorgd, omdat het restaurant niet op de hoogte bleek van de bestelling. Kennelijk ging er iets mis in het systeem van Uber Eats. Ik gaf een klacht door bij Uber Eats, maar zij geven aan het bedrag niet terug te kunnen storten omdat de bestelling langer dan 48 uur voor het doorgeven van de klacht was geplaatst.

In het kort te feiten:

- In de avond van 5 november 2021, plaatste ik een bestelling via Uber Eats bij Pizzeria Laveno.
- Het bedrag van € 20,50 heb ik meteen via iDEAL betaald.
- Na ruim een uur was er nog niets bezorgd, ik belde toen met Pizzeria Laveno waar onze bestelling bleef. Die gaven aan dat er geen bestelling was binnengekomen en dat ik contact moest opnemen met Uber Eats.
- Via de app van Uber Eats bleek het onmogelijk om direct contact te hebben met een medewerker. Daarnaast kon ik via de app na het bestellen niet kiezen voor ‘cancel my order’, omdat volgens Uber Eats de bestelling al naar het restaurant was verstuurd. Het restaurant wist echter van niets.
- Ik heb geprobeerd via Twitter contact te zoeken, maar kreeg pas een dag later een reactie waar opnieuw werd verwezen naar de app.
- Een paar dagen later heb ik geprobeerd een klacht in te dienen bij Uber Eats, via hun website, om mijn geld terug te krijgen. Ik ontving toen de reactie:

“We're sorry to hear about this experience. Unfortunately, we are unable to provide a refund for your order as it was placed more than 48 hours ago.”

Dit is erg frustrerend. Via de app is het niet mogelijk direct contact te hebben met een mederwerker. Daarnaast kon ik via de app na het bestellen niet kiezen voor ‘cancel my order’. Nu krijg ik zelfs mijn geld niet terug, terwijl er niets is bezorgd. Ik vind het diefstal en wil graag mijn geld terug. Daarnaast verwijder ik per direct mijn Uber Eats account.

Ik wil dat het bedrag dat ik heb overgemaakt ( € 20,50) wordt teruggestort.

Wij vinden dat Ubereats hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Ubereats?