Klacht Ufficio Benelux BV: Ondeugdelijke stoel. 24-5-2013; na 1,5 jaar breekt slede. Nieuwe stoel, 16-6-2016 weer stuk .

Klachtnummer
# 174545
Gebruiker
NellyGrace
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Op 24 mei 2013 stoel gekocht bij Ufficio Benelux BV, Breda.
Na 1,5 jaar breekt de slede op de gaten (voor de rubber dopjes) direct achter de bocht, aan de voorkant.
We krijgen een nieuwe stoel met certificaat van deugdelijkheid.
Na 1,5 jaar, op 16 juni 2016 breekt de slede weer en wel op precies dezelfde wijze.
In een telefoontje naar de winkeleigenaar wordt ons een vergoeding aangeboden van 2/5 van de aankoopsom van Euro 630,-: Hun algemene verkoopvoorwaarde is: garantie 5 jaar. Er is 3 jaar op gezeten, dus 2 jaar garantie over.
Ik heb 27 juni 2016 een mail gestuurd met eis van vergoeding van Euro 630,-: De stoel deugde niet en had dus nooit verkocht mogen worden. De koop moet dus worden teruggedraaid en worden ontbonden.
Mijn man is door de breuk weer hard achterover gevallen op rug en hoofd. "Hij is nu ruim 86 en had wel een hartstilstand kunnen krijgen van de enorme schrik", heb ik geschreven. Ik heb 3 weken gegeven om te reageren.

De oplossing

Ik heb duidelijk gezegd dat de stoel nooit had mogen worden verkocht en dat dus de koop/verkoop moet worden teruggedraaid en ontbonden. Daarom eisen wij het geld terug.
Ik schreef erbij: "Hoe is het mogelijk, dat een fabriek een gevaarlijke stoel kan produceren."

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Ufficio Benelux BV hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Ufficio Benelux BV?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen