Klacht Ultimoo Group: teveel betaalde rente over schuldbedrag na drie jaar schuldhulpverlening

willem

Na drie jaar schuldhulpverlening en mijn schuldeiser 100% te hebben terugbetaald inc rente heeft unisolve teveel rente berekend wettelijk staat dit op 2% maar heb ik als ik na de andere schuldeiser kijk die tevens zegt dat ik meer dan 900 euro teveel heb betaald voel ik mij een beetje opgelicht op het einde plaats ik alles netjes heb terug betaald heb een berekening gevraagd over het berekende rente van het schuld bedrag maar nooit ontavngen .

zie graag een oplossing en advies wat te doen om mijn geld terug te krijgen.
wat betreft te veel betaalde rente

willem
    Inmidels is de naam veranderd in Ultimoo dit is niet wat ik wil omdat alles
    contractueel heeft gelopen via Unisolve maar dit nu aan een vreemd kantoor geeft.
    Dat bij Unisolve hoort er is niks vast gelegd onder dit kantoor dus alleen reageeren op Unisolve niet onder Ultimoo.

Dank u wel
    Ultimoo Group
    Geachte heer Janssen,

Unisolve is weliswaar een zelfstandig opererende BV maar valt qua klachten voor dit Forum onder het account van Ultimoo Group, de organisatie waar Unisolve als zelfstandig bedrijf onderdeel van is. De omhanging naar Ultimoo is dan ook louter en alleen om een beantwoording van u klacht via dit platform mogelijk te maken.

Hieronder de behandeling van uw klacht:

Geachte heer Janssen,

In goede orde ontvingen wij uw klacht. Deze neem ik hierbij graag nogmaals in behandeling nadat wij deze ook hebben behandeld in onze interne klachtenprocedure.

Wij hebben sinds juli 2017, namens PRA, een vordering op u in beheer gehad op basis van een door u met Santander gesloten krediet. In deze kredietovereenkomst is bepaald dat u rente moet betalen over het geld dat u hebt geleend (geld lenen kost geld).

Op het moment van overdracht was ten aanzien van het krediet een rentevergoeding van toepassing van 0,541% per maand. Ter uwer voordeel hebben wij dit omgezet naar enkelvoudige rente waarbij alleen nog rente verschuldigd was over het deel van de hoofdsom dat nog niet was afbetaald bij ons.

Het door u genoemde percentage betreft de wettelijke rente voor niet handels-transacties. Dit is een vergoeding die verschuldigd is, naast buitengerechtelijke kosten, als u niet op tijd betaalt. Bij te late betaling berokkent u de facturerende partij schade, en die schade kan gecompenseerd worden voor een deel door de verplichting wettelijke rente te rekenen.

Op kredieten is de wettelijke rente echter niet van toepassing. Dit wordt immers bepaald door de rente die u contractueel bent overeengekomen als vergoeding voor het lenen van het geld bij de betreffende bank. De rente die in het dossier die is aangerekend is dan ook berekend op basis van het percentage dat op basis van de kredietovereenkomst van toepassing is en wordt gerekend over de periode waarin u uiteindelijk tot algehele betaling bent gekomen. In de maanden dat u niet betaalde, liep de vordering uiteraard op omdat u maandelijks zou aflossen en de rente zou betalen. Door niet te betalen neemt de vordering toe met de maandelijks verschuldigde rente.

Er is dus in het genoemde dossier niet een teveel aan rente berekend. De verschuldigde contractuele rente is correct toegepast en zelfs in een voor u voordeliger berekening nadat Unisolve betrokken is. De wettelijke rente speelt bij kredieten in deze context geen rol.

Uw klacht is als gevolg daarvan ongegrond. Bijgevoegd treft u nogmaals de specificatie en opbouw van de contractuele rente.

Er op vertrouwende u met deze toelichting ten dienst te zijn geweest, verblijf ik,

Met vriendelijke groet ,

Junior Brandenburg

willem
een verhaal waar niks van klopt zo in elkaar gezet en verschoven van naam om het andere bedrijf schoon te houden de rente is te hoog berekend je wordt op gelicht waar je bij staat met een verhaal wat niet van toepassing is ze probeeren het gewoon

Ook een klacht indienen over Ultimoo Group?