Opgelost door Ultraspring: verdubbeld waterverbruik van nieuwe waterzuiveringsinstallatie

madelon

op 20 juni 2013 kocht ik een nieuwe waterzuiveringsinstallatie bij de firma Ultraspring. Eind maart 2014 kreeg ik de eindafrekening van het waterbedrijf Vitens en daaruit bleek dat mijn waterverbruik sinds de aankoop van de installatie was verdubbeld. Ik ben toen mijn waterverbruik gaan bijhouden en het bleek dat het hoge verbruik door de installatie kwam. Ik heb toen dhr. [ naam verwijderd] gebeld (eigenaar v. Ultraspring) en hij heeft op 13 mei j.l. door een monteur een andere membraan laten plaatsen. Ook hierna bleef het waterverbruik hoog, pas toen ik het kraantje van de installatie dichtdraaide, was het weer normaal, nl. 1 kuub per week. Ik heb toen op 12 juni j.l. een aangetekende brief gestuurd waarin ik aangaf hetzij vervanging van het apparaat te willen of anders mijn geld terug. Ook heb ik aangegeven dat ik inmiddels gezien heb dat het door hem geleverde toestel voor minder dan de helft te krijgen is bij andere leveranciers. Ik heb tot nu toe geen reactie op mijn brief gehad.

Als vervanging niet mogelijk is, wil ik mijn geld terug, zeker gezien het feit dat ik niet ben geïnformeerd over het hoge waterverbruik (anders had ik de installatie niet gekocht) Mijn vorige apparaat wat ik 15 jaar heb gehad, verbruikte niet meer water; mijn huidige apparaat is een duurder toestel en verbruikt de dubbele hoeveelheid.

Wij vinden dat Ultraspring hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

madelon
    Ultraspring heeft meteen nadat de klacht bij hun binnenkwam gereageerd door een monteur te sturen die het apparaat vervangen heeft. Het nieuwe apparaat doet het uitstekend en heeft een normaal waterverbruik. Dank aan de consumentenbond maar ook aan Ultraspring die voor een prima oplossing heeft gezorgd.

madelon

Ook een klacht indienen over Ultraspring?