Klacht UMC Zorgverzekeraar: consequent slechte afhandeling declaraties

J.I.P. van Eijk

Bij zowat iedere factuur die ik indien voor aanvullende of zelf ingediende psychologische zorg voor mij en mijn partner wordt de factuur afwezen. In de praktijk moet ik bijna voor iedere nota achteraf bellen. Soms moet ik een nota voor de 3e keer uploaden voordat deze daadwerkelijk wordt afgewikkeld. Steeds komen er argumenten waarom een factuur niet vergoed wordt (BSN en geboortedatum ontbreekt, betrokkene staat niet in de zorggids etc.) terwijl dit wel het geval is of omdat de vergoeding uit een ander potje zou moeten komen. Ik krijg steeds de toezegging dat het uitgezocht wordt en dat ik word teruggebeld (4 keer toegezegd, 1 keer daadwerkelijk gebeurd). Ik krijg het gevoel dat er bewust op gestuurd wordt om niet uit te betalen want ik heb nog nooit zon slechte afwikkeling meegemaakt. Ik switch ieder jaar van zorgverzekeraar en heb de afgelopen 10 jaar dus veel verschillende zorgverzekeraars gehad. Voor mij en mijn partner is vooral de aanvullende verzekering relevant voor de alternatieve zorg. Wij zijn ervan overtuigd dat we hiermee preventief een hoop reguliere zorgkosten uitsparen. We begrijpen daarom niet dat er zoveel gedoe bij de afwikkeling moet ontstaan

Soepele en correcte afwikkeling op basis van de vergoedingen horend bij de polis. Mocht het dan toch tot afwijzing komen ontvangen we graag een correcte en meer specifieke onderbouwing waarom de factuur wordt afgewezen zodat we zelf kunnen toetsen waar de fout ligt. Als ik een toezegging krijg dat ik teruggebeld wordt zou het prettig zijn als men die afspraak ook nakomt. Anders bestaat het gevoel dat de klant steeds aan zet is bij fouten zelf er steeds achteraan moet

Ook een klacht indienen over UMC Zorgverzekeraar?