Opgelost door UMC Zorgverzekeraar: Kom de beloftes na en handel actief als er wijzigingen zijn.

angry Opgelost
Likor

Sinds 2016 wordt er al moeilijk gedaan over een machtiging en vergoedingen van de nota's, maar iedere keer komt het, na een hoop moeite, weer goed. Sinds dit jaar is de vergoeding geen 80%, maar 100% en daarom was mijn machtiging ineens niet meer geldig. Natuurlijk doen ze hier zelf niets aan en dus begon het gezeur weer. Bellen met de klantenservice (natuurlijk een betaald nummer en gemiddeld ruim een half uur) heeft geen zin, want toezeggingen worden later ontkent en je hebt niets zwart op wit. Gelukkig heb ik een mail ontvangen met daarin hun fout, maar vergoeden deden ze nog steeds niet. Uiteindelijk na 4 maanden werd er maar 80% vergoed en moet ik nu weer zeuren over de resterende 20%. Word er zo ontzettend moe van.....

Los deze klacht nu eens op en zorg ervoor dat ik volgend jaar niet weer opnieuw moet gaan bedelen om hetgeen waar ik recht op heb. Misschien ook een gratis nummer voor verzekerden, want dat kost onderhand ook al een vermogen.
De fout is bekend, maar kan voorlopig niet opgelost worden. Het systeem kan niet met de nieuwe regels overweg!? Nu moet ik dus iedere keer als mijn nota weer afgewezen wordt, contact opnemen met UMC in de hoop dat ze de nota zo snel mogelijk vergoeden. Zal wel weer een gevalletje touwtrekken worden ben ik bang.... Gelukkig mag ik wel iedere maand op tijd de premie betalen, anders werkt het systeem ineens wel goed!

Ook een klacht indienen over UMC Zorgverzekeraar?