Klacht UMC Zorgverzekeraar: Onbevoegd personeel beoordeeld declaraties en doet daar te lang over.

sad Niet opgelost
Emiel

Mijn klacht gaat over de afhandeling van declaraties. Ik heb op 2 januarie 2020 een buitenland declaratie ingediend ik krijg een mail dat deze binnen 6 werkdagen is afgehandeld. Na 10 dagen bel ik en vraag wanneer ik bericht krijg. Het zou zo spoedig mogelijk komen, maar de declaratie was al afgewezen wist men mij te vertellen. Op 19 januarie 2020 heb ik nog steeds geen bericht. Op 20 januarie bel ik weer. De status van de declaratie is nog steeds dezelfde. Er wordt naar de betreffende afdeling gebeld, waar men verteld dat ze er mee bezig zijn en dat ze vooral moeite hebben met blad vier van de declaratie, dat zijn de uitslagen van de onderzoeken wat privé informatie is en waar de zorgverzekeraar eigenlijk niets mee te maken heeft. Wel vragen ze om het rapport van de arts die het onderzoek heeft gedaan. Ik had de dus zwart moeten maken. Ook krijg ik nu pas te horen dat er problemen zijn met de afhandeling van declaraties en dat dit tot 20 werkdagen kan duren. ( als iets dus twee of drie keer door de molen moet wat iedere keer als ik declareer nodig blijkt te zijn ben je drie maanden verder)
Na declareren krijg je een mail dat het binnen 6 werdagen is afgehandeld.vaag
Dan stel ik de vraag waar de verta;ing van een rekening aan moet voldoen en wordt verwezen naar de regels. Ok dat is prima. Nu vertel ik dat de vorige keer de meneer die ik aan de telefoon kreeg mij vertelde dat de vertaling niet goed was hij vettelde ook wat er fout was. Daar wordt op gereageerd met: Daar is hij helemaal niet bevoegd voor en mag dat helemaal niet doen. Ik heb dus te maken met niet bevoegd personeel die mijn declaraties beoordeeld. Ik het kort : ik zou graag zien dat het UMC de declaraties op een correcte en door bevoegd personeel laat afhandelen en die binnen de door hun beloofde termijn doet. Zo ga je niet met je klanten om.
Deze klacht staat niet opzich Het gaat al jaren zo en iedere keer blijkt de declaratie terrecht.

Correcte afhandeling van de declaraties binnen de gestelde termijn van 6 werkdagen.

Emiel
    Geen reactie van UMC. Wachten dan maar weer.
    Emiel
    Er is gebeld nu wachten op resultaat.

Emiel
Er wordt met omwegen vergoed. Het werkelijke probleem is niet opgelost.

Ook een klacht indienen over UMC Zorgverzekeraar?