Klacht Unigarant: Niet willen betalen aan schutting n.a.v. storm schade

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 158514
Gebruiker
Rolf.Tijhuis
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Na de storm van 18-11-2015 is mijn schutting omver gegaan. Ik heb de 19-11-2015 in de ochtend direct foto gemaakt hiervan en deze zelfde dag nog gemeld bij Unigarant. Ik heb een mail gekregen dat mijn aanvraag in behandeling zou worden genomen binnen de 5 werkdagen dit is niet het geval geweest. Ik heb daarom zelf maar gemaild voor een status. Reactie op de mail is dat ik gebeld had en daarom geen terugkoppeling nodig was. Gezien mijn ervaringen die ik met Unigarant heb gehad (wat niet al te best is) heb ik het maar gelaten. Omdat Unigarant mij heeft aangegeven dat de foto voldoende was en de schutting volledig om was gewaaid hebben mijn buurman en ik de schutting weg gebracht naar het grofvuil. De eerste offerte die ik stuur was niet een soort gelijke schutting (dus ik snap dat ze daar moeilijk over doen) 2de offerte was voor een soort gelijke hardhouten schutting (250 Euro duurder dan voorgaande offerte). Groot is mijn verassing nu dat ik de melding krijg dat de foto niet goed is.

De oplossing

Ik wil dat Unigarant zijn beloftes na komt. Er is aangegeven dat 'wanneer ik een offerte stuur zij de helft van de schutting zouden betalen'. Nu dat zij van mij een andere foto eisen. wat niet meer gaat omdat dat de schutting inmiddels niet meer aanwezig is aangezien de foto prima was en de schutting volledig afgebroken is (wat ik ook gemeld heb) ga ik er niet meer vanuit dat er betaald gaat worden. Ik ben nu in de staat dat ik klaar ben met doneren aan Unigarant. Ik noem het doneren omdat ik niet het gevoel heb dat ik gebruik maak van de diensten die ik bij hen afneem. Ik hoop dat Unigarant de helft van de offerte van de hardhouten schutting uitbetaald. Gezien mijn geschiedenis met Unigarant zal een compensatie worden gewaardeerd.

4 reacties

  1. Auteur
    Unigarant
    Datum
    Geachte heer Tijhuis,

    Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw klachtmelding via www.klachtenkompas.nl. Wij nemen uw klacht in behandeling. U ontvangt binnen 10 werkdagen een inhoudelijke reactie.

    Met vriendelijke groet,
    Unigarant Verzekeringen
    Afdeling Klachtenmanagement.
  2. Auteur
    Rolf.Tijhuis
    Datum
    Ik wacht op reactie van Unigarant binnen 10 werkdagen.
  3. Auteur
    Unigarant
    Datum
    Geachte heer Tijhuis,

    Uw klacht is op 12 maart 2016 per e-mail afgerond.
    Wij vertrouwen uw klacht hiermee naar tevredenheid te hebben afgehandeld.

    Met vriendelijke groet,
    Unigarant Verzekeringen
    Klachtenmanagement
  4. Auteur
    Rolf.Tijhuis
    Datum
    Unigarant maakt geld over plus punt. Gelukkig heb ik niet de hard houten schutting besteld die Unigarant alleen wilde vergoede. Aanzien de eerste offerte die ik had opgeleverd en niet goed was is uitbetaald (voor 70%) ik heb er weinig vertrouwen in dat dit goed gaat komen maar wij zullen zien. Er is verder helemaal niets gedaan met de rest van de klachten betreffende de communicatie.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Rolf.Tijhuis
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Unigarant?