Opgelost door Unigarant: Polisverhoging van bijna 150% woonverzekering

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 65253
Gebruiker
Paul
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Voorwaarden van de verzekering zijn eenzijdig gewijzigd door Unigarant. Hierdoor is een verhoging van de poliskosten ontstaan. Die naar mijn mening niet meer redelijk en billijk te noemen zijn. Deze waren in 2013 bijna Eur 800,- en zijn voor 2014 bijna Eur 1900,- geworden. Een verhoging die niet kan, noch wil begrijpen. Dit bedrag heeft men geprobeerd af te schrijven van mijn rekening en tot dat niet lukt heeft men vrijwel direct een incasso bureau ingeschakeld. Een nogal onvriendelijke manier om met klanten om te gaan. Laatste punt is dat men de verzekering heeft opgezegd waardoor ik de risico's draag.
De verzekering heb ik afgesloten via Independer. Dit leidde tot de situatie dat toen ik Unigarant belde ik werd doorverwezen naar de tussenpersoon. Na uitleg van de situatie aan de tussenpersoon moesten zij weer contact opnemen met Unigarant. En uiteindelijk werd mij meegedeeld dat wat ik al wist. Dat de voorwaarden waren veranderd....

De oplossing

Terug naar de premie van vorig jaar, danwel per direct verzekering opzeggen.

2 reacties

  1. Auteur
    Unigarant
    Datum
    Geachte heer Burg,Uw klacht is reeds in behandeling genomen naar aanleiding van uw bericht op www.unigarant.nl. Uw klachtnummer is 13354. U ontvangt van ons een reactie per e-mail. Wij sluiten de melding hier. Met vriendelijke groet,
    Unigarant Verzekeringen
  2. Auteur
    Paul
    Datum
    probleem is opgelost en terug naar voormalig polis bedrag.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Paul
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Unigarant?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen