Opgelost door Unigarant: Vakantiereis niet uitsluitend recreatief

Menno

In oktober 2013 heb ik 8 dagen in Manila (Filippijnen) en 5 dagen in Ho Chi Min City (Vietnam) gewerkt. In overleg met mijn werkgever heb ik daarna 3 weken vakantie opgenomen en heb ik (privé en alleen) een rondreis door Vietnam gemaakt.
Aan het eind van de 2e week van deze rondreis ben ik met camera en mobiele telefoon in het water gevallen en beide zijn bij terugkomst in Nederland total loss verklaard.
De verzekering stelt nu dat de reis niet uitsluitend recreatief was en wil geen schadevergoeding zoals vastgesteld door de expert uitbetalen.
Ik ben van mening dat mijn 3 weekse vakantiereis na afloop van mijn werk wel degelijk recreatief was en dat ik daarom een beroep doe op de verzekering van Unigarant en niet op de Business Travel verzekering die mijn werkgever voor mij heeft afgesloten want die zal zeggen dat het geen werk was.

Betaling van de schade zoals die door de expert is vastgesteld.
Het is een handgeschreven expertise rapport en de expert gebruikte geen doorslagen waardoor ik geen kopie heb.
De vergoeding voor de telefoon (iPhone 5 Zwart 64GB) is in ieder geval het maximum van 600 euro en de camera (Canon 700 EOS met 18-135 mm Objectief en extra Canon batterij) ruim 900 euro (huidige nieuwwaarde).
Beide apparaten zijn mei 2013 nieuw gekocht, kwitanties heb ik.

Unigarant
    Geachte heer Ponsen,Wij nemen uw klacht in behandeling.
    U ontvangt van ons per post reactie.Met vriendelijke groet,
    Unigarant Verzekeringen
    Menno
    In de brief die ik van de klachtenafdeling heb ontvangen staat dat het ingenomen standpunt niet juist is geweest en dat het schadebedrag dat door de expert is vastgesteld binnen enkele dagen op mijn bankrekening gestort zal worden.