Klacht Uniglas: nietoverlegde of gevraagde 'hulpverlening' tegen een veel te duur tarief met voorbarig gedreig.

#Rameninkinkelaar

Na het ingooien van ruiten in een bijhuis en het hoofdhuis werden de ramen afgeplakt met plastic door (een onderaannemer(?) van) Uniglas.

Er is geen overleg geweest met eigenaar (ik dus) die te bereiken was (een buurman berichtte me over de braak en riep de politie).
Politie had overleg moeten plegen over de te nemen stappen ter bescherming van het eigendom. Dit was zeer wel mogelijk aangezien een PV werd opgemaakt bij de buurman.

De kosten voor het afplakken zijn exorbitant en werden niet gespecificeerd: €383,01 voor het aanbrengen van 4 stukken plastic!

De rekening werd toegestuurd naar een niet bewoond adres en werd later pas gevonden. Een eerste rekening die ontvangen werd op dat adres heette 'Herinnering' en er werd al gelijk gedreigd met een 'Bedrag verhoging' (€57,45) voor incasso kosten.

De rekening pas indienen nadat het Openbaar Ministerie of de rechter een regeling hebben getroffen cq uitspraak heeft gedaan jegens de verdachte, die bekend is en gearresteerd werd. De rekening dient aan die persoon ingediend te worden en dan nog voor een redelijke prijs.

Ook een klacht indienen over Uniglas?