Klacht Uniglas: Uniglas beroept zich onterecht op zaakwaarneming

markjohnwiseman

De politie heeft een leegstaande flat opengebroken (om een kat te redden) en vervolgens UniGlas de opdracht gegevens het slot te vervangen. UniGlas heeft met de politie volgens hun eigen site http://zaakwaarnemingpolitie.nl/ een volmachtiging van de politie om reparaties uit te voeren. De politie is dan ook verplicht een binnengebroken woning deugdelijk af te sluiten.
1. Wie in opdracht van een ander handelt kan geen aanspraak maken op zaakwaarneming, er is immer sprake van bevoegdheid gegeven door de politie die, omdat ze deur hebben opengebroken, verplicht is een afsluiting te verzorgen.
2. De opgevoerde kosten zijn alleszins redelijk het geplaatste slot kost in de handel 30 euro, maar UniGlas rekent 160 euro. Er is voor 230 euro aan manuren opgevoerd voor een klusje van max een uur (slotenmakers nagebeld hiervoor)
3. Er is geen verantwoording afgelegd over de zaakwaarneming, ik hoor daar verslag van te krijgen, zodra dit mogelijk is. Het eerste wat is zie is een factuur 3 weken later.
4. Het uitgevoerde werk is ronduit slecht. Het slot sluit niet op het dagslot.

Factuur dient gericht te worden aan de opdrachtgever, Politie Nederland.
Ik verwacht een verslag van UniGlas over wat zij aantroffen, hoe laat zij arriveerden en hoe laat zij vertrokken vanaf het adres van de leegstaande flat.

Ook een klacht indienen over Uniglas?