Klacht Unilever Nederland: Knorr Lasagnette misleid met "zonder vlees" variatie

Robert125

Wij hebben een klacht over de Knorr lasagnette, waarbij op de achterzijde een variatie "zonder vlees" wordt vermeld, waarbij je tonijn moet toevoegen. In de sausmix is echter 3,3% gerookt spek toegevoegd, waarbij het dus fundamenteel onmogelijk is dit gerecht zonder vlees te bereiden. Daarnaast suggereert de vermelding "zonder vlees" dat het mogelijk is om als vegetariër dit product vegetarisch te kunnen bereiden, als je daar zelf een alternatief voor de tonijn gebruikt. Dit lijkt heel erg richting misleiding te gaan, iets dat binnen de wetgeving omtrent etikettering niet is toegestaan. Wij hebben een vegetariër in ons gezin en hebben deze mix met spinazie als vegetarische variant gegeten, daarna kwamen we erachter door het lezen van de ingrediëntendeclaratie dat er toch vlees in zit. Aangezien het hier slechts 3,3% spek betreft lijkt het mij een gemiste kans om dit recept echt geschikt voor vegetariërs te maken, deze 3,3% zal nooit significant bijdragen aan de smaak.
Ik kwam dezelfde klacht op het internet van een andere consument ook al tegen, dus wij zijn niet de enige consumenten die met dit product op het verkeerde been gezet zijn.
Heb geprobeerd deze klacht ook via de Unilever/Knorr klachtenwebsite in te voeren, dit lijkt echter niet mogelijk. Het formulier wordt niet verzonden.

Verwijder de 3,3% gerookt spek uit de sausmix en maak het mogelijk een "variant zonder vlees" te maken.

Wij vinden dat Unilever Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Unilever Nederland?