Opgelost door UnitedConsumers: 3-jarig energiecontract voortijdig/eenzijdig stopgezet door UnitedConsumers

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 592442
Gebruiker
jsprp
Datum
7 reacties

Details

Klacht

Geachte heer/mevrouw,

Sinds 9 september 2021 levert UnitedConsumers gas en stroom op mijn
woonadres. Het gaat hier om het 3-jarige contract "gas en stroom met 3
jaar wind mee."

Momenteel zit ik midden in een verhuizing en ben daarom ook bezig met
het overzetten van de energielevering. Tot mijn grote verbazing
ontdekte ik dat ik sinds 1 november 2021 geen klant meer bij
UnitedConsumers ben. In de e-mail die ik ontving op die datum staat
dat ik het contract heb opgezegd en dat UnitedConsumers het erg jammer
vindt om mij als klant te zien gaan. Echter, ik heb het contract nooit
opgezegd. Ik heb bewust gekozen voor een langdurig contract met lage
tarieven en wil dit contract graag uitdienen tot de overeengekomen
datum: 9 september 2024. Het contract treft u in de bijlage.

Graag zou ik weer gebruik gebruik maken van uw diensten zoals is
overeengekomen in het contract. Ik verneem graag spoedig van u.

Hoogachtend,

Jasper Palstra.

Gewenste oplossing

Het contract uitdienen zoals afgesproken.
Geboden oplossing
Geachte heer Buijs, Bedankt voor jullie goede dienstverlening. Jullie hebben er tijdens de behandeling van het probleem steeds bovenop gezeten. Dit heeft ervoor gezorgd dat de lastige kwestie binnen enkele dagen kon worden opgelost. Ik ben heel tevreden over jullie snelle en adequate handelen. Heel erg bedankt hiervoor! Met vriendelijke groeten, Jasper Palstra.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

7 reacties

  1. Auteur
    UnitedConsumers
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Wij zien inderdaad dat u per november bent overgestapt naar een andere leverancier. Daarom hebben wij u destijds per e-mail hierover geïnformeerd. Eind december heeft u daarom uw eindnota’s ontvangen.

    Wij begrijpen nu uit uw verhaal dat u zelf niet op hoogte bent van deze overstap. Wij hebben daarom direct contact opgenomen met de overnemende partij. Wij verwachten binnen enkele werkdagen reactie.

    Zodra wij deze reactie hebben mogen ontvangen, nemen wij direct contact met u op.

    Met vriendelijk groet,

    Sander Buijs
    UnitedConsumers - Klachtenteam
  2. Auteur
    jsprp
    Datum
    Geachte heer Buijs,

    U lijkt over een zin heen te hebben gelezen: "Echter, ik heb het contract nooit
    opgezegd." Hier zou ik uiteraard van op de hoogte zijn. Ik regel dit soort zaken zeer bewust: via een online overstapservice, maar niet enkele maanden na de ingang van een contract (met erg gunstige voorwaarden). De e-mail waar u over schrijft is geen reactie op een opzegging van mijn kant. Het heeft alle schijn van een opzegging van de kant van UnitedConsumers en dit is per wet verboden.

    Ik wens niet over te stappen naar een andere partij. Ik wil het contract uitdienen tot de afgesproken datum, 9 september 2024.

    Hoogachtend,

    Jasper Palstra,

    ps. aangezien ik niet ben overgestapt ben ik erg benieuwd naar de partij waar u nu contact mee opneemt. Graag verneem ik welke partij dit is.
  3. Auteur
    UnitedConsumers
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Hartelijk dank voor uw reactie.

    Wij hebben uw eerdere bericht nauwkeuring gelezen. Feitelijk gezien bent u overgestapt naar de energieleverancier Engie. Daar u hier klaarblijkelijk niet van op hoogte bent, doet ons sterk vermoeden dat u hierin niet de initiatiefhouder bent geweest. Een onbewuste of onterechte overstap zal zijn oorzaak mogelijk vinden in een administratieve fout bij de overnemende partij (Engie). Denk hierbij aan een typefout in een huisnummer en/of postcode. Ook komt het voor dat de opvolging na een verkoop/oriëntatie gesprek of een opgevraagde offerte wordt gemist en/of hierover niet of onvolledig wordt gecommuniceerd.

    Zoals in ons voorgaande bericht is aangegeven, hebben wij direct contact opgenomen met de overnemende partij om de oorzaak van deze onbewuste en ongewenste overstap te achterhalen. Ook wij als uw leverancier hebben hierbij het belang om u zo snel mogelijk weer op te nemen als klant van UnitedConsumers.

    Wij hopen deze situatie zo snel mogelijk voor u op te kunnen lossen.

    Sander Buijs – Klachtenteam
    UnitedConsumers
  4. Auteur
    jsprp
    Datum
    Geachte heer Buijs,

    Bedankt voor uw antwoord. Ik ben hierin inderdaad niet de initiatiefnemer geweest en ik blijf graag klant bij jullie. Wat het iets ingewikkelder maakt is het feit dat ik binnenkort ga verhuizen (ik kwam hier namelijk achter toen ik de verhuizing wilde doorgeven). Nu kan ik deze niet via de website aan jullie doorgeven omdat ik momenteel niet bij jullie sta ingeschreven als energieafnemer. Ik zou het zeer op prijs stellen als u mij kunt helpen bij het overzetten van de energielevering op het nieuwe adres.

    Hoogachtend,

    Jasper Palstra.
  5. Auteur
    jsprp
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  6. Auteur
    jsprp
    Datum
    Geachte heer Buijs,

    We hebben elkaar inmiddels telefonisch gesproken. Ook heb ik een collega van u gesproken over de kwestie. Fijn dat u er zo achteraan zit. De situatie is nu als volgt:

    U heeft contact met Engie gehad en wacht op hun bericht om te vernemen dat de overstap inderdaad berust op een fout. Vervolgens kunt u mij weer als klant opnemen. De zaak heeft haast omdat Stedin schriftelijk heeft aangekondigd te zullen afsluiten als er geen contract is op mijn nieuwe adres. Op 22 april 2022 heeft u contact gehad met Stedin en de kwestie uitgelegd met de vraag om nog niet af te sluiten. Uw collega belde mij hier vanochtend over. Volgens Stedin zou ik zelf ook moeten bellen om afsluiting te voorkomen. Ik heb contact opgenomen met Stedin maar krijg alleen te horen dat ik snel een contract moet hebben omdat ik anders zal worden afgesloten. Dat wist ik natuurlijk al. Hierop heb ik teruggebeld naar UnitedConsumers om dit uit te leggen. U neemt nu nogmaals contact op met Stedin voor uitstel van afsluiting en zullen mij hier vandaag over berichten. Ondertussen wacht u op bericht van Engie.

    Ik vind het bijzonder dat er zoveel waarde wordt gehecht aan de uitspraak van Engie. Wat is mijn woord dan waard? Ik weet immers zeker dat ik niet ben overgestapt. Bovendien vind ik dat het erg lang duurt voor zij reageren, aangezien het een spoedkwestie is.

    Ik wens niet te worden afgesloten en wil hier zeker niet voor betalen, dus ik hoop dat dit snel kan worden opgelost.

    Hoogachtend,

    Jasper Palstra.
  7. Auteur
    UnitedConsumers
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Wij hebben zojuist telefonisch contact gehad. De energieleverancier Engie heeft ons vanmiddag bericht dat de ontstane situatie inderdaad beruste op een administratieve fout. Hiermee hebben wij direct uw contract op uw huidig adres in ere kunnen herstellen en gaan wij per morgen starten op uw nieuwe adres. Hierbij hebben wij uw netbeheerder ook direct geïnformeerd.

    Wij hopen hiermee uw situatie naar volle tevredenheid voor u te hebben opgelost.

    Met vriendelijk groet,
    Sander Buijs
    UnitedConsumers

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over UnitedConsumers?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen