Opgelost door UnitedConsumers: Collectieve korting blijkt geen korting maar spaarpuntensysteem, deceptie.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 341240
Gebruiker
svgeldermalsen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb via UnitedConsumer een zorg polis bij VGZ afgeslote via hun Collectieve Verzekering. Hiervoor zou ik 12 euro korting ontvangen op mijn maandelijkse polisbedrag. Pas toen ik mijn had ingeschreven en mijn polis ontving zag ik nergens de korting terug. Wat blijkt? VGZ biedt de korting niet, en houd deze ook niet in. Daarvoor moet ik bij UnitedConsumer zijn. Ik heb hen gebeld en nu blijkt dat ik deze korting niet ontvang maar maandelijks bij hen 'spaar'. Met andere woorden, ik moet achter de korting aan. Dit door MAANDELIJKS deze te declareren. Dit kan niet automatisch worden gestort op mijn rekening maar moet ik zelf regelen. Regelrechte deceptie en daar houd ik niet van. Zowel mijn waardering van VGZ als UnitedConsumer is hiermee diep geschaad.

De oplossing

Ik wil dat andere consumenten hiervan op de hoogte zijn, zowel bij VGZ als UnitedConsumer. En dat zij niet meer mogen adverteren met een 'korting' die terug wordt gezien in de berekende polis die je wilt afsluiten, waarna vervolgens je een polis ontvangt (waar je aan vast zit!) die hoger uit valt. Ik wil dat UnitedConsumer de korting automatisch terug stort op mijn rekening en niet dat ik daar als consument na deze deceptie zelf achteraan moet gaan.

1 reactie

  1. Auteur
    UnitedConsumers
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer, mevrouw,

    Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. We hebben het een en ander zojuist telefonisch met u besproken en daarbij een oplossing geboden waarmee u akkoord bent gegaan. We zijn blij dat u hiermee alsnog tevreden bent.

    Met vriendelijke groet,

    Inge Hollander
    UnitedConsumers

Uiteindelijke oplossing

Auteur
svgeldermalsen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Dat de korting direct wordt uitbetaald via een lagere maandelijkse premie bij VGZ. Zodat ik zelf niks hoet te regelen. Gaat per februari hopelijk in.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over ?