Klacht UnitedConsumers: Verkeerde meterstand bij overdracht nieuwe woning

Pieter

Bij de overdracht van onze nieuwe woning is een foto gemaakt van de meterstanden, door de verkopende makelaar. Hierbij waren ook aanwezig: de verkoper, onze aankoop makelaar en wij als kopers. Deze vier partijen waren akkoord met deze meterstanden.
United Consumers hanteert echter de stand van de gasmeter die zij automatisch hebben ontvangen van de zogenoemde "slimme" meter. Deze stand wijkt af van de meterstand die door vier partijen is vastgesteld en gefotografeerd.
United Consumers wil niet naar ons luisteren. Het verschil vinden ze te klein (wij vinden het veel geld) en het moment van opname kan anders zijn (maar wij hanteren het daadwerkelijke moment van overdracht).
We zijn een nieuwe klant van United Consumers en we hebben daar nu al enorm veel spijt van. Wees dus gewaarschuwd.

We willen dat je juiste meterstand wordt gehanteerd, zoals gefotografeerd om 10.30 uur tijdens de daadwerkelijke overdracht van de woning.

UnitedConsumers

Bij de aanwezigheid van een slimme meter zijn energieleveranciers gehouden de uitgelezen meterstanden te verwerken en te factureren. Door het momentum van uitlezen en het fysiek noteren van meterstanden kunnen hier minimale verschillen in ontstaan. In uw geval spreken we over een verschil van 7 m3. Dit lijkt een iets wat hogere afwijking dan gemiddeld. Daarom hebben wij uw situatie nu verder onderzocht en hebben ontdekt dat meter op de betreffende dag in een tijdelijke storing heeft gestaan. In deze situatie worden de laatst uitgelezen meterstanden uit het geheugen van de meter uitgelezen. Dit verklaart mogelijk de iets wat grotere afwijking dan gemiddeld.

Wij gaan deze afwijking van 7 m3 a € 1,74 voor onze rekening nemen. Wij gaan de €12,18 als een eenmalige bonuskorting storten in uw persoonlijke kortingstegoed bij UnitedConsumers. Dit mag u binnen enkele weken van ons verwachten. Dit bedrag kunt u dan op elke gewenst moment aanvragen om het uit te keren naar uw IBAN.

Wij hopen met deze toelichting en de tegemoetkoming uw klacht naar tevredenheid te mogen oplossen.

Sander Buijs
    UnitedConsumers

Ook een klacht indienen over UnitedConsumers?