Klacht Univé Schadeverzekeringen: Automatische wijziging verzekering + premieverhoging bij geen reactie op mailing door klant

Skooi

Beste Unive,
Ik ontving deze week een brief met een op zich mooi aanbod waar ik overigens best interesse voor heb: Voor 4,50 premieverhoging een allrisk dekking i.p.v. een basisdekking bij de woonverzekering. Waar ik echter een probleem mee heb is dat als ik niets doe, niet reageer, dit automatisch door wordt gevoerd. Deze gang van zaken wil ik echt niet en ik vraag me ook af of dit wel mag. Vaak lees ik dit soort post niet of slechts vluchtig. Als alle bedrijven mij op deze manier zouden benaderen zou ik continu alert moeten zijn op brieven waar ik op moet reageren om anders niet met kostenverhogingen geconfronteerd te worden.

Met vriendelijke groet

- deze actie stop zetten voor mij en alle andere geadresseerden
- Een excuusbrief naar iedereen met tevens de toezegging dit niet meer te doen in de toekomst
- Eventuele andere verhogingen die op deze manier eerder hebben plaatsgevonden die mij en anderen zijn ontgaan terugdraaien (of in ieder geval daar de mogelijkheid voor bieden)

Univé Schadeverzekeringen
    Goedemorgen, bedankt voor je bericht en vervelend om te lezen dat je ontevreden bent over de gang van zaken. Deze werkwijze is juridisch wel toegestaan, maar ik begrijp dat je liever de keuze zelf maakt. Echter doen we dit omdat het nog een vaak voorkomt dat een schade niet onder de dekking valt. Op deze manier willen we dat voorkomen. Ik zal er voor zorgen dat dit voor jou woonverzekering wordt teruggezet en je dus niet overgaat naar Allrisk. Ik wens je alvast een fijn weekend toe! Groet, Matijs

Ook een klacht indienen over Univé Schadeverzekeringen?