Klacht Unive Zorgverzekeringen: Bij Univé is geen verschil in vergoedingen bij duurste en goedkoopste polis.

Dieudonnee*

De Zorgvrij polis van Univé is een restitutieverzekering met vrije keuze in zorgverleners. Je betaalt een hogere premie en daarvoor worden ook zorgverleners zonder contract met Univé 100% vergoed. Tenminste, zo staat het in de informatie die Univé verstrekt. De werkelijkheid is anders, alleen zorgverleners met contract worden vergoed. Ik heb een rekening ingestuurd van een in Nederland gevestigd arts, BIG geregistreerd, maar Univé noemt de arts alternatief en vergoedt alleen een deel uit de aanvullende verzekering, als je die hebt. Anders helemaal niets. Een andere arts wordt niet vergoed omdat hij geen contract heeft. Ik heb dus jaren betaald voor een dure polis, die niet meer vergoeding geeft dan de goedkoopste polis.

Ik wil dat Univé de verplichtingen van de polis nakomt, dus niet alleen de patiënt vrije keuze geven, maar deze keuze ook vergoeden.

Dieudonnee*
    Univé kiest de gemakkelijke weg, gewoon niet reageren.

Dieudonnee*

Ook een klacht indienen over Unive Zorgverzekeringen?