Klacht Univé Zorgverzekeringen: Late in rekening stelling eigen risico

M den Hertog

Op 8 april ontving ik een vergoedingen overzicht waarin vervat twee nota's van ziekenhuisbehandelingen van respectievelijk juni en juli 2013. Dit leidde tot een nabetaling van 489,50. Een onplezierige verrassing. Navraag leerde dat Univé de declaraties pas zo laat hadden ontvangen, het ziekenhuis meldde dat dit noodgedwongen was door wet en regelgeving (?). Waar ligt de fout? Als dit zo is kost dit de ziekenhuizen heel veel geld en worden dus de kosten van de zorg extra (en onnodig) belast.

Een bevestiging van de boven geschetste gang van zaken en een indicatie hoe dit te voorkomen is.

Univé Zorgverzekeringen
    Geachte heer Den Hertog,Door een fout ontvingen wij geen notificatie van uw klacht op www.klachtenkompas. Bij controle is gebleken dat wij uw klacht niet in behandeling hebben genomen. Excuses voor het ongemak. Is uw klacht niet opgelost? Dan vraag ik u vriendelijk uw klacht onder vermelding van uw klant en telefoonnummer te mailen naar webcare@univezorg.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.Dank u.Met vriendelijke groet,Melvin
    Webcare Univé

Ook een klacht indienen over Univé Zorgverzekeringen?