Klacht Univé Zorgverzekeringen: Late in rekening stelling eigen risico

Klachtnummer
# 60051
Gebruiker
M den Hertog
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 8 april ontving ik een vergoedingen overzicht waarin vervat twee nota's van ziekenhuisbehandelingen van respectievelijk juni en juli 2013. Dit leidde tot een nabetaling van 489,50. Een onplezierige verrassing. Navraag leerde dat Univé de declaraties pas zo laat hadden ontvangen, het ziekenhuis meldde dat dit noodgedwongen was door wet en regelgeving (?). Waar ligt de fout? Als dit zo is kost dit de ziekenhuizen heel veel geld en worden dus de kosten van de zorg extra (en onnodig) belast.

De oplossing

Een bevestiging van de boven geschetste gang van zaken en een indicatie hoe dit te voorkomen is.

1 reactie

  1. Auteur
    Univé Zorgverzekeringen
    Datum
    Geachte heer Den Hertog,Door een fout ontvingen wij geen notificatie van uw klacht op www.klachtenkompas. Bij controle is gebleken dat wij uw klacht niet in behandeling hebben genomen. Excuses voor het ongemak. Is uw klacht niet opgelost? Dan vraag ik u vriendelijk uw klacht onder vermelding van uw klant en telefoonnummer te mailen naar webcare@univezorg.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.Dank u.Met vriendelijke groet,Melvin
    Webcare Univé

Ook een klacht indienen over Univé Zorgverzekeringen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen