Klacht Univé Zorgverzekeringen: Vordering van 23,20 euro (na een finale afrekening) wordt door deurwaarder uitgemolken tot ruim 700 euro

Onno Geerdink

Ik heb een aantal jaren geleden een achterstand gehad bij Unive zorgverzekering. Op den duur is er een deurwaarder of incassobureau geweest en die heb ik gebeld en in 1 keer alles betaald.

Nu is er vandaag een deurwaarder geweest die beslag heeft gelegd. Blijkt dat unive een bedrag van 23,20 euro opeist en ik zou zogenaamd een dagvaarding hebben gehad, op 10 mei 2011 was er een zitting en daarna heeft gerechtsdeurwaarder AGC nog ruim 300 euro bovenop de vordering, gerechtskosten, betekening gelegd, totaal bedrag is vandaag 727,92

Als ik wist dat ik 23,20 euro nog moest betalen, terwijl ik eigenlijk met een ander incasso/deurwaarderskantoor gebeld had die zeiden als je dit betaald is het klaar, had ik het alsnog betaald.

Het deurwaarderskantoor heeft mij nooit gebeld, nooit eerder aan de deur geweest en ik heb 100% zeker geen dagvaarding gehad.

Ik weet zeker dat ze liegen en op deze manier zonder dat ik het wist een dagvaarding hebben gedaan waardoor ik geen kans heb gekregen om te betalen. En na het vonnis hebben ze ruim en jaar gewacht zodat ik geen beroep meer kan aantekenen?

En ook hebben ze vorige week ineens een beslag proberen leggen op mijn betaalrekening, kosten 75 euro bij de rabobank, en nu stonden ze ineens voor mijn deur om beslag te leggen.

Uiteindelijk zal ik wel weer moeten betalen in dit land vol oplichters. Waarom kunnen bedrijven je dagvaarden zonder dat je dat weet? Ik heb nooit iets getekend hiervan, zelfs niet aan de postbode. Ik heb toen ruim 1200 euro of zelfs 2000 betaald kan niet zover terug in rabobank telebankieren en dan zou ik 23,20 euro niet willen betalen?

Hoezo heeft Unive dit uit handen gegeven aan zulke oplichters? Zij beweren toch geen winstbejag te hebben? Ik heb inmiddels contact opgenomen met advocatenkantoor Guarda advocaten in Breukelen maar ik zou het zeer op prijs stellen als Unive ingrijpt en deze vordering toelicht of intrekt, immers heeft een ander bureau dat zij hadden ingeschakeld gezegd dat ik xxxx moest betalen en het dan klaar was. En dat unive een ander gerechtsdeurwaarderkantoor zoekt want AGC uit utrecht lichten mensen op.

Ik wil dat ze de vordering intrekken omdat ik al een eindafrekening heb betaald en dat ze de kosten beslaglegging die de rabobank (ook idioot wat die ervoor rekenen) compenseren. En dat ze geen zaken meer doen met AGC. En dat de overheid dagvaardingen alleen serieus neemt als de gedagvaarde ondertekend. En dat de rabobank de idiote kosten niet meer berekend, ik snap door dit verhaal hoe mensen die een financieel probleem hebben in nederland de afgrond ingetrapt worden door bedrijven als unive, agc en rabobank met dank aan de overheid die dit toestaat.

Onno Geerdink
    AGC heeft inmiddels gemailt maar willen alleen telefonisch erover praten. Ik heb aangegeven alles zwart op wit te willen, vervolgens geeft deze meneer Patrick Heyne aan dat hij niks te verbergen heeft maar is ineens heel formeel en ook lukt het ze niet om de oorsprongelijke rekening van unive waarop dit gebaseerd is te overleggen.NB ik ben al 5 jaar geen klant meer bij unive, dit is echt idioot
    Onno Geerdink
    een reactie van AGC, dit is lachwekkend gewoon. dit bedrijf werkt zogenaamd voor unive maar kan niet aantonen waarom zij 23,20 euro van mij willen hebben Geachte heer Geerdink,De factuur is niet in ons bezit. Patrick Heyne | AGC Gerechtsdeurwaarders & Incasso | Sensus Groep
    Telefoon:+31 33-422 77 66 | Fax: +31 33-422 77 69
    Email: p.heyne@agc-incasso.nl | utrecht@agc-incasso.nl | www.agc-incasso.nl | www.sensusgroep.nl
    Univé Zorgverzekeringen
    Geachte heer Geerdink,Ik heb uw bericht doorgestuurd naar mijn collega’s van de afdeling Klachtenmanagement. Zij nemen zo spoedig mogelijk contact met u.Met vriendelijke groet,
    Univé VerzekeringenTommy van der Weijden
    Ok
    Onno Geerdink
    Spoedig? Ruim een week verder heb ik alleen een brief gehad van AGC dat er nog is 190 euro opkomt de kosten van het beslag hier (10 minuten een junior deurwaarder binnen geweest). Unive, daar plukt u de wrange vruchten van!
    Onno Geerdink
    119 euro zijn de kosten ipv 190 euro. Bij elkaar zitten we al bijna op 1000 euro wat ik kwijt ben voor een vordering van Unive van 23,20 euro. Mensen, ga nooit met unive in zee. Dit zijn uitzuigers.
    Univé Zorgverzekeringen
    Geachte heer Geerdink,Helaas hebben wij uw klacht niet in behandeling kunnen nemen omdat wij uw klantgegevens niet hebben kunnen achterhalen. Kunt u mij uw klantnummer sturen? Namens Univé bied ik u excuses aan voor de late reactie. Dit is niet de service die u van ons mag verwachten. Met vriendelijke groet,
    Univé VerzekeringenBirgit Walet
    Onno Geerdink
    Ik ben al jaren geen klant bij jullie meer, ik heb toen een eindbedrag betaald en er jaren niks van gehoord totdat AGC beslag wilde leggen op mijn bankrekening.AGC beschikt niet over de factuur waar de 23,20 vandaan komt. U eist via AGC geld van mij, dossiernummer 11106022. Ik wil weten waar die 23,20 vandaan komt, ik heb toen ruim 1000 euro gestort en ik gok 4 of 5 jaar later moet ik bijna 1000 euro betalen vanwege een restbedrag van 23,20?
    Onno Geerdink
    Ik begrijp uw strategie, geen klantnummer dus we doen niks?
    Onno Geerdink
    Inmiddels heb ik de betaling gevonden, ik heb in 2008 telefonisch contact gehad met AGC Gerechtsdeurwaarders en hun 1061 euro betaald ovv dossiernummer 10873754. Dit was na een telefoontje aan AGC wat ik moest betalen om er volledig vanaf te zijn. Sindsdien niks meer gehoord van AGC tot 1 juli zij beslag op mijn bankrekening wilden leggen.
    Onno Geerdink
    4 jaar na dato komen zij dus beslag leggen om 23,20 euro terwijl ik een eindbedrag had doorgekregen van AGC via de telefoon. Leuke partners hebben jullie Unive
    Onno Geerdink
    Consumentenbond uw zet mij in de wacht en verbreekt de verbinding na een lange wachttijd na gesproken te hebben met iemand. Belt u mij terug?
    Onno Geerdink
    Ok Unive, ik heb alles overhoop gehaald en de oorspronkelijke polis gevonden, die ging op 1 januari 2006 in tot volgens mij begin 2008. Inschrijfnummer 21601936201, Verzekerdenummer 821306812. Ik heb geen vertrouwen meer in uw klachtenafhandeling, na 11 dagen zijn we nog nergens omdat u mijn klantnummer niet heeft en te lui bent om even op mijn naam te zoeken of het incassodossier erbij te nemen? Dus als dit verhaal donderdagochtend niet is opgelost ga ik mijn advocaat van Guarda advocaten in Br
    Onno Geerdink
    eukelen opdracht geven om tot de uitspraak in verzet te komen, Een verzetprocedure begint met een zogenaamde verzetdagvaarding, waarin u verweer voert tegen het verstekvonnis en de Rechtbank verzoekt om heropening van de dagvaardingsprocedure van Univé tegen u. Deze verzetdagvaarding moet worden betekend aan de wederpartij (deurwaarderskosten ca. € 90,00) en daarna worden aangebracht bij de Rechtbank. Indien gewenst kan ik voor u de verzetdagvaarding opstellen, deze laten betekenen en
    Onno Geerdink
    Hoe dan ook kost dit me geld bij de rabobank en mijn advocaat geeft aan dat de vergoeding die de kantonrechter toekent niet dekkend zal zijn voor hun kosten. Dankjewel Unive dat jullie mij dwingen om kosten te maken en de tijd van nederlandse rechters verspillen. BEDANKT JONGENS
    Univé Zorgverzekeringen
    Geachte heer Geerdink,Wij hebben uw gegevens in onze administratie gevonden. Het door u genoemde dossier 10873754 hebben wij in 2008 uit handen gegeven aan het incassobureau. Destijds is er ook een gerechtelijke uitspraak gedaan. Wij komen hier als Univé nu niet meer op terug. Als u verdere vragen hebt, adviseren wij u contact op te nemen met AGC Gerechtsdeurwaarders.Het spijt me dat ik u hierover niet positiever kan berichten.Met vriendelijke groet,
    Univé VerzekeringenTommy van der Weijden
    Onno Geerdink
    AGC beschikt niet over de factuur waarop die vordering is gebaseerd. Zij hebben inmiddels bevestigd dat ik in 2008 contact heb gehad met AGC, toen een bedrag heb doorgekregen en heb betaald. Volgens hun is erna nog door unive over de periode december 2007 een dossier gestart, terwijl in 2008 ik bij AGC betaald heb. Waarom is de vordering van 23,20 euro uit 2007 niet in 2008 bij het lopende dossier gestopt? Jullie hebben dus voor 1 polis 2 incassodossiers opgesteld? En van 1 heb ik toen brieven
    Onno Geerdink
    gehad, ik heb aan de hand daarvan 1069 euro betaald en nooit brieven gehad van een aparte vordering van 23,20 euro. Waarom zou ik die dan niet betaald hebben en wel 1069 het slaat gewoon nergens op. En waarom is die 23,20 euro (ik had 1 polis lopen) uit 2007 dan niet in dat lopende dossier gestopt? Het klopt gewoon niet, ik had 1 polis bij Unive en toen die gestopt is in 2007 heb ik in 2008 na bellen een eindbedrag doorgekregen en betaald.U verwijst nu naar AGC maar ik ben geen klant bij AGC
    Onno Geerdink
    geweest maar bij Unive. Dus ik klaag bij u. Bij AGC kan men niet hardmaken dat er een factuur van Unive om 23,20 euro bestond en niet verklaren waarom dat niet in hetzelfde dossier is gekomen. Ook heeft AGC zogenaamd hier allerlei keren aan de deur gestaan, ik werk altijd vanuit huis. En toen ze beslag kwamen leggen en aanbelden zijn zij binnengelaten, hoezo dan niet toen ze zogenaamd dagvaarding kwamen brengen?
    Onno Geerdink
    Morgen laat ik de advocaat alsnog bezwaar maken tegen het vonnis. Ik heb er alles aan gedaan om te achterhalen waar deze onzin op slaat, gevraagd aan AGC en Unive (via deze site) waar dit allemaal overgaat. Ik heb zelfs AGC om een schikking gevraagd om er maar vanaf te zijn, ipv heeft men weer een brief gestuurd en daar 70 euro voor berekend. Ik zie geen andere gang dan naar de rechter, en dan zal Unive alsnog moeten komen bewijzen waar dit over gaat dus doe dat AUB NU
    Onno Geerdink
    In elk geval is nu vast komen te staan dat er een eindbedrag is gestort een jaar na beeindigen van de polis. En dat ik met 1 en hetzelfde deurwaarders kantoor over 1 polis van Unive te maken had. De ene vordering 1069 euro (inclusief absurde incassokosten) is voldaan, 23,20 euro niet. Ik vermoed dat de kantonrechter zich heel nuttig voelt als hij zich over dit soort onzin moet gaan buigen, met dank aan Unive.
    Onno Geerdink
    Zodra deze zaak is afgerond zal ik het hele dossier op sociale media gaan spammen, dan plukt u een keer zelf de vruchten hopelijk smaken ze goed. Voor 23,20 euro 5 jaar later beslag komen leggen is echt schandalig, Unive moet zich niet verschuilen achter 'geen klantnummer' en ''uit handen gegeven', ik spreek u erop aan en u probeert onder uw verantwoordelijkheden uit te komen. Tot in de rechtzaal.
    Onno Geerdink
    En de uitspraak is niet 'destijds' gedaan maar in 2011. In 2007 woonde ik ergens anders, ik vermoed dat AGC totaan de beslaglegging alles op het oude adres heeft afgegeven (waarvan ik nog nooit post heb doorgestuurd gekregen), dat verklaard dat ik van niks wist totdat er ineens uit het niks beslag gelegd werd op mijn bankrekening. Ik raad mensen af om zaken te doen met Unive want zoals u kunt lezen is hun service 0,0 1 sec geleden

Ook een klacht indienen over Univé Zorgverzekeringen?