Klacht Unive Schadeverzekeringen: Er bestaat een telefoonhel, en die is gevonden: de Alarmcentrale van Univé.

J. de Ruiter

Twee weken geleden kreeg ik een aanrijding op de snelweg M20 niet ver van Londen. Mijn auto kon niet meer verder rijden (o.a. de radiateur kapot) waarna de Rescue Service van de snelweg mij met auto bij een hotel in de buurt afzette.
Sinds die dag heb ik ca. 15 keer de Alarmcentrale van Univé gebeld, voor de repatriëring van mijn auto, en letterlijk helemaal niets opgeschoten. Veel medewerkers weten nauwelijks waar ze mee bezig zijn, verbinden je bijvoorbeeld automatisch door naar een ander (en verkeerd) telefoonnummer, of drukken je meteen weg als de verbinding even hapert.
Bij een gemiddelde wachttijd voor contact tussen een kwartier en een half uur loopt dat aardig op in tijd.
Soms krijg je een helpdeskmedewerker aan de lijn die wel goed op de hoogte is, meedenkt en informeert, maar vroeger of later komt het moment dat er gezegd wordt: ik moet dit even voorleggen aan een collega (beslissingen mogen ze blijkbaar niet zelfstandig nemen). Soms gevolgd door “ik bel u terug” (wat nooit gebeurt), soms door het advies de volgende dag nog even terug te bellen; soms wordt er een prioriteitsmelding van gemaakt, het maakt allemaal niets uit. Zodra je de volgende dag terugbelt begint het hele verhaal weer van voren af aan. Kafka is hier niets bij.
Ondertussen lopen de kosten op en wordt de kans steeds groter dan mijn auto verdwijnt (en zie dan maar eens uit het systeem van de RDW te raken).
Grote spijt dat ik ben overgestapt naar Univé omdat ze goedkoper waren; nu weet ik hoe dat komt.

Dat ik eindelijk eens geholpen wordt met waar ik recht op heb
Ik kreeg het verzoek om mijn gegevens op te sturen (die ik al een keer of twintig had opgegeven!; niettemin nog maar eens gedaan). Vervolgens kreeg ik een email van een 'adviseur' die mij een telefoonnummer gaf dat ik moest bellen. Het nummer gebeld waarna een verbaasde vrouw mij vertelde dat ik verkeerd zat. Zij zou mijn verzoek doorgeven aan de betreffende afdeling, waarna ik zou worden teruggebeld. ook dit keer is dat weer niet gebeurd. Ik ben al weer drie beloftes over terugbellen verder. De hel verdiept zich.

Unive Schadeverzekeringen
    Beste meneer de Ruiter,

Wat vervelend dat je geen goede ervaring had met onze alarmcentrale. Zou je ons een e-mail willen sturen met je postcode, huisnummer en geboortedatum? Dit kan op webteam@unive.nl. Ik kan dan met je meekijken wat er wel en niet verzekerd is.

Joop

Ook een klacht indienen over Unive Schadeverzekeringen?