Klacht UPC (nu Ziggo): Beeindiging UPC-contract

onbekend88

Ik vind het treurig dat ik al 3 jaar trouwe klant ben bij UPC en dat het nu moeizaam gaat mijn contract te beëindigen per 31 mei 2014. In september 2013 heb ik namelijk op het advies/aanraden van een UPC-medewerker het contract gewijzigd, omdat hij aangaf dat we dan beter uit zouden zijn voor minder geld. Volgens hem zou het zonde zijn het niet te doen. Toen vroeg ik of dit verder geen gevolgen had voor het contract, gaf de medewerker aan dat dit niet het geval was. Hij zei nadrukkelijk dat we het moesten doen omdat we goedkoper uit zouden zijn én dat het verder geen gevolgen had voor het contract. Ik heb dus op zijn advies vertrouwd. Halverwege april 2014 belde ik UPC om mijn contract te beëindigen per 31 mei 2014 en kom ik er ineens achter dat wij, door die tussentijdse wijziging, ineens weer vastzitten aan een heel jaar. Wat een teleurstelling dat ik tijdens die wijziging niet volledig ben geïnformeerd en dat ik daarom nu extra veel moeite moet doen mijn contract te beëindigen.

Ik zou het waarderen als mijn contract gewoon kan worden stop gezet per 31 mei 2014, zónder dat ik een inschrijfbewijs moet tonen van de gemeente waarop het bewijs staat dat op het nieuwe adres al UPC aanwezig is. Vooral omdat ik niets af wist van een nieuw jaarcontract (door die kleine administratieve wijziging) op aanraden van de UPC-medewerker. En omdat ik juist nadrukkelijk aan de medewerker had gevraagd of dit verder geen gevolgen had. Ik heb zelf altijd netjes gehandeld naar UPC, dus onder andere altijd op tijd betaald en nu met opzeggen was ik ook ruim op tijd kijkend naar de maand opzegtermijn. Ik zou het waarderen als ik dus gewoon UPC per 31 mei 2014 kan stopzetten. En bovendien zou ik het eerlijker en transparanter vinden als de UPC-medewerker telefonisch helder aangeeft dat zelfs bij een kleine wijziging, je vervolgens weer aan een vol jaarcontract vastzit. Dit in verband met het klantbelang.

UPC (nu Ziggo)
    Geachte heer, mevrouw Banga,Om uw klacht in behandeling te nemen hebben wij diverse keren getracht telefonisch in contact met u te komen. Omdat wij er tot dusverre niet in zijn geslaagd met u in contact te komen, verzoeken wij u vriendelijk om via een privé opmerking aan te geven op welk(e) tijdstip(pen) en op welk telefoonnummer u op werkdagen tot 15:00 uur het beste bereikbaar bent.Wanneer wij van u de gewenste informatie hebben ontvangen neemt een medewerker zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op om de kwestie te bespreken.Met vriendelijke groet,
    UPC Nederland
    onbekend88
    Beste heer/mevrouw,
    Bedankt voor uw reactie. Ik ben te bereiken op het telefoonnummer dat bij u bekend is, maar helaas belt u steeds wanneer ik op het werk ben en niet in de gelegenheid ben op te nemen gezien mijn functie. Is het wellicht mogelijk dat u mij een telefoonnummer geeft waar ik tot 15.00u op kan bellen wanneer het mij schikt? Met vriendelijke groet.
    UPC (nu Ziggo)
    Geachte heer, mevrouw Banga,Wij kunnen u helaas geen direct telefoonnummer verstrekken. Echter, wij hebben uw kwestie ondergebracht bij de juiste afdeling en verzoeken u vriendelijk met ons contact op te nemen op telefoonnummer 0900-1580. U zult dan automatisch bij de juiste afdeling terecht komen.met vriendelijke groet,
    UPC Nederland.
    UPC (nu Ziggo)
    Geachte mevrouw Banga,Een medewerker heeft inmiddels via e-mail contact met u gehad en de kwestie besproken. Mocht u het op prijs stellen dat de medewerker nogmaals contact met u opneemt dan vernemen wij dit graag van u.Indien u de kwestie als afgehandeld beschouwt, dan verzoeken wij u vriendelijk de status van dit dossier als zodanig aan te passen.Met vriendelijke groet,
    UPC Nederland

Ook een klacht indienen over UPC (nu Ziggo)?