Klacht UPC (nu Ziggo): Ex betaald niet en ik krijg het op mijn bordje

Klachtnummer
# 85674
Gebruiker
Rod318
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Sinds september 2013 woon ik niet meer op het adres waar mijn ex en ik een abonnement voor af hadden gesloten. Op 21-3-2014 stuur ik UPC een mail dat ik de facturen nog steeds in mijn mail krijg en geen facturen meer wens te ontvangen welke voor mijn ex zijn. Vervolgens krijg ik het advies om mijn contract over te laten nemen door mijn ex indien hij niet wenst dat ik wijzigingen en/of beeindiging kan doorvoeren. Ik heb aangegeven dit aan mijn ex door te geven maar ik dit niet kan garanderen.

Hierop had ik, nu ik een rekening voorgeschoteld krijg van een gerechtsdeurwaarder, niet bovenstaand advies moeten ontvangen maar het feit dat ik contractant ben en ik mijn abonnement dien te beeindigen. Zeker om te VOORKOMEN dat ik facturen ga ontvangen. Naast het feit dat ik gewoon opgespeurd ben en op mijn huidig adres dit ontvang ben ik erg geschrokken dat UPC zo onverantwoordelijk om ga met hun "adviserende rol" op de klantenservice.

De oplossing

Openstaand saldo wordt niet aan mij door gefactureerd. de betalingen die wel zijn gedaan zijn ook niet afkomstig van mij of mijn rekeningnr. Tevens heb ik de mail wisseling nog waarin ik jullie "advies" heb ontvangen.
Ook opvallend is dat mijn ex MIJN overeenkomst heeft kunnen beeindigen per 31-05-2014?? Dit mag wettelijk wel?
Er is 1 oplossing natuurlijk en dat is zijn openstaand saldo bij hem incasseren.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat UPC (nu Ziggo) hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    UPC (nu Ziggo)
    Datum
    UPC Nederland heeft contact gehad met mevrouw Rodriguez Stegeman en de kwestie besproken.

Ook een klacht indienen over UPC (nu Ziggo)?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen