Opgelost door UPC (nu Ziggo): Herinneringskosten

SL

In het verleden heb ik heel veel problemen gehad met UPC en dit bedrijf lijkt het maar niet te willen leren klantvriendelijk te zijn. Nog niet al te lange tijd heeft UPC een eigen online betaalsysteem, waarmee eenvoudig facturen kunnen worden betaald. Mijn factuur van augustus heb ik blijkbaar niet op tijd voldaan. De factuur is aan mijn aandacht ontsnapt, maar heb ik netjes voldaan bij de volgende factuur van september, waarop dit bedrag ook was opgenomen. In de tussentijd geen enkele herinnering ontvangen en ook de factuur van oktober liet normale bedragen zien en is op tijd voldaan. De factuur van november liet zonder waarschuwing tot mijn ontsteltenis ineens 25 euro herinneringskosten zien. Dat vind ik onbehoorlijk en onbeschoft! Schandalig dat een bedrijf al jarenlang zo met haar klanten omgaat! Sinds 1 juli 2012 mogen bedrijven na de eerste herinnering inderdaad incassokosten in rekening brengen. UPC maakt hier dus gretig gebruik van. U bent gewaarschuwd!!

Afboeking van de incassokosten, een excuus voor de werkwijze en verandering van de incassoprocedure met betere controles en een goed waarschuwingssysteem richting klanten die een betalingsachterstand hebben.

UPC (nu Ziggo)
    Geachte heer Wessels, Een medewerker heeft inmiddels telefonisch contact met u gehad en de kwestie besproken. Mocht u het op prijs stellen dat de medewerker nogmaals contact met u opneemt dan vernemen wij dit graag van u. Indien u de kwestie als afgehandeld beschouwt, dan verzoeken wij u vriendelijk de status van dit dossier als zodanig aan te passen. Met vriendelijke groet,
    UPC Nederland
    SL
    Excuus ontvangen. Herinneringskosten worden gecrediteerd en verzoek tot verbetering incassoprodedure wordt intern gecommuniceerd.

SL

Ook een klacht indienen over UPC (nu Ziggo)?