Klacht UPC (nu Ziggo): Horizon Mediabox vertoont veel problemen

TC van der Kouwe

Horizon Mediabox sinds 2 weken in gebruik. Mooi concept maar de software is erg slecht uitgevoerd. Systeem is instabiel en onbetrouwbaar. Bovendien zeer ongebruiksviriendelijk.

Concrete klachten:
- Geplande opnames verdijnen uit agenda. Je bent nooit zeker of iets wordt opgenomen.
- Mediabox wil soms niet inschakelen via afstandsbediening. 2x harde reset moeten doen.
- Zender soms niet beschikbaar (RTL-7)
- Systeem loop vast in On Demand menu. Harde reset moeten doen
- TV gids soms slechts voor 1 dag beschikbaar
- Telefoon uitgevallen. Harde reset moeten doen
- Opgenomen programma blijft hangen bij afspelen (1x gebeurd)

Helpdesk nu 4x gebeld. Men is vriendelijk maar geeft geen bruikbare informatie. Wel is bedenktijd van 7 dagen verlengd met 1 maand. Men geeft aan pas over financiele compensatie te willen spreken wanneer de problemen zijn opgelost. Zeer merkwaardig!

a) Een duidelijk plan van aanpak: Wanneer worden nieuwe releases uitgebracht, en wat wordt in elke release opgelost.
b) Financiele compensatie in de vorm van een korting op het abonnement gedurende de tijd dat ik als consument hinder ondervind van een produkt dat niet doet wat het (UPC) belooft.

UPC (nu Ziggo)
    Geachte heer Van der Kouwe, Een medewerker heeft inmiddels telefonisch contact met u gehad en de kwestie besproken. Hierbij zijn vervolgafspraken gemaakt voor de eerste week van 2012. Mocht u het op prijs stellen dat een medewerker in de tussentijd contact met u opneemt dan vernemen wij dit graag van u.
    Indien u de kwestie als afgehandeld beschouwt, dan verzoeken wij u vriendelijk de status van dit dossier als zodanig aan te passen.Met vriendelijke groet,UPC Nederland
    TC van der Kouwe
    Gebeld door klachtenservice. Prettig gesprek. Nieuwe software release heeft problemen echter niet opgelost. Geplande opnames verdwijnen, opnames zijn soms helemaal niet af te spelen.of haperen. Opnames kunnen soms niet verwijderd worden. Bladeren door menu's regelmatig extreem traag (5-10 sec om naar een volgende optie te springen). Soms loopt alles vast. Te veel stappen om binnen het menu de gewenste keuze te bereiken. UPC zal 1e week januari terugbellen om status te bespreken. Wordt vervolgd.
    UPC (nu Ziggo)
    Geachte heer Van der Kouwe,Een medewerker heeft opnieuw telefonisch contact met u gehad waarbij een vervolgafspraak is gemaakt voor een monteur. Zodra de monteur geweest is neemt de medewerker opnieuw telefonisch contact met u op om de resultaten te bespreken.Indien u het op prijs stelt dat er eerder contact met u wordt opgenomen dan vernemen wij dat graag van u.Met vriendelijke groet,UPC Nederland

Ook een klacht indienen over UPC (nu Ziggo)?