Klacht UPC (nu Ziggo): horizon tv box reset zichzelf meerderemalen

Erwin de Putter

Sinds vorige week reset de horizon tv mediabox zich spontaan. Na de reset is het wel mogelijk om verder te kijken. Echter het resetten gebeurd keer op keer en op willekeurige momenten.

Hiervoor heb ik al gebeld naar UPC. Na +/- 3 kwartier wachten is er door UPC geadviseerd om de box te naar de fabriekinstellingen te brengen. Nadat dit gedaan is uitgevoerd was alles weer OK. Sinds gisterenmiddag speelt dit fenomeen weer op. Soms gaat het goed maar het is hoogst vervelend en irritant.

Persoonlijk denk ik dat het aan de mediabox ligt omdat deze oa al problemen heeft met de stroomvoorziening. Tijdens het installeren van de box was er al sprake van gefriemel aan de voeding om het apparaat werkend te krijgen.

Er is ook gedacht aan warmte. De box begeeft in een meubelkast met een glazen deur. Deze deur laten we tegenwoordig open als we TV kijken. Echter het heeft geen verbetering opgebracht. Box blijft zich resetten.

Erwin de Putter

Graag zou ik van UPC een andere mediabox willen ontvangen.

Erwin de Putter
    Op advies van de eerdere melding : De box aangesloten via een SCART aansluiting. Wederom terug gezet naar fabriek instellingen. Gaat even goed maar dan reset de box weer zichzelf. Verdenking is richting de Samsung Horizon mediabox. Graag zou ik van UPC de actie willen zien dat deze zo spoedig mogelijk wordt vervangen.
    UPC (nu Ziggo)
    Geachte heer De Putter,Een medewerker heeft inmiddels telefonisch contact met u gehad en de kwestie besproken. Hierbij zijn vervolgafspraken gemaakt. Wij nemen hierna telefonisch contact met u op.
    UPC Nederland
    Erwin de Putter
    Monteur heeft a.s. maandag gebeld. Afspraak op de zelfde dag was niet mogelijk. Gevraagd of het mogelijk was om de box op te sturen -> dat kan.Dinsdag andere monteur heeft gebeld voor een afpraak. Monteur op de hoogte gebracht van het eerdere afspraak. Volgens hem was niet mogelijk i.v.m. de nieuwe service. Afspraak gemaakt voor dinsdag avond.Vrijdag -> pakket dient heeft een bericht achtergelaten voor het afleveren van een pakket -> afzender UPC.
    UPC (nu Ziggo)
    Geachte heer De Putter, Na de monteursafspraak heeft een medewerker opnieuw telefonisch contact met u gehad. Een terugbelafspraak is gemaakt.Met vriendelijke groet,
    UPC Nederland
    Erwin de Putter
    Er is afgesproken dat UPC mij zou bellen over de laatste status. Dit is nog niet gebeurd. Huidige status is de defecte box is vervangen. Helaas is er nog sprake van enige verstoring. Beeld valt regelmatig weg of het geluid is helemaal vervormd. Deze verstoring speelt spontaan op. Door de box aan/uit te zetten gaat het wel weer. Maar vaak speelt het weer op. Het irritatie niveau is behoorlijk op gelopen. Omdat ik volledig afhankelijk bent van UPC zie daar nog snelle afhandeling
    Erwin de Putter
    We zijn inmiddels bijna een maand verder maar er is geen vooruitgang in het verhelpen van het probleem.Wil weer gaan bellen maar kan vervolgens nogmaals het verhaal doen. Voel daar weinig voor om dat te doen. Graag zou ik van UPC een concrete oplossing ontvangen.
    UPC (nu Ziggo)
    Geachte heer De Putter, Een medewerker heeft inmiddels telefonisch contact met u gehad en de kwestie besproken. Hierbij zijn vervolgafspraken gemaakt. Mocht u het op prijs stellen dat de medewerker in de tussentijd contact met u opneemt dan vernemen wij dit graag van u.
    Indien u de kwestie als afgehandeld beschouwt, dan verzoeken wij u vriendelijk de status van dit dossier als zodanig aan te passen.Met vriendelijke groet,UPC Nederland

Ook een klacht indienen over UPC (nu Ziggo)?