Opgelost door UPC (nu Ziggo): Instabiele internetverbinding UPC-pakket 3 in 1

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 15151
Gebruiker
H.S Snoek
Datum
6 reacties

Details

Klacht

Ik ben sinds een klein jaar klant bij UPC en vanaf het begin heb ik al last gehad van een wat tragere en instabiele internetverbinding. Het heeft me altijd wel geirriteerd, maar aangezien het zo onregelmatig gebeurde kon ik weinig bewijs verzamelen. Totdat ik thuis ben gaan werken: om het kwartier werd mijn verbinding met het bedrijfsnetwerk er uit gegooid! Ik heb dit door onze IT-afdeling laten onderzoeken en de conclusie was dat mijn internetverbinding niet stabiel was. Omdat het probleem mijn werk zo enorm verstoorde, ben ik verder gaan werken bij mijn vriend thuis (met een internetverbinding van een andere provider). En dat gaf het doorslaggevende bewijs voor mij: vanaf dat moment had ik geen last van het probleem dat mijn verbinding er steeds uit lag!
Mijn modem is door een monteur geinstalleerd, dus je zou mogen verwachten dat ik een goede verbinding moet hebben.

Gewenste oplossing

Ik zie graag een snelle oplossing tegemoet in de vorm van de beloofde snelheid en een stabiele verbinding binnen 5 werkdagen of ik zal noodgedwongen over moeten stappen naar een andere provider, zodat ik het thuiswerken kan voortzetten.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat UPC (nu Ziggo) hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

6 reacties

  1. Auteur
    H.S Snoek
    Datum
    Op advies van mijn vader (ook UPC-klant) ben ik de speedtest gaan gebruiken op de upc-site. Het resultaat van 3x testen:
    1. 16.5 mbps
    2. 1,8 mbps
    3. 0,79 mbpsEn dat terwijl ik een downloadsnelheid van 50mbps moet hebben!
  2. Auteur
    H.S Snoek
    Datum
    Ik vraag me overigens af waarom bij de meeste UPC-klachten binnen enkele dagen gereageerd is op de klacht en op mijn klacht nog geen enkele reactie is geweest......
  3. Auteur
    UPC (nu Ziggo)
    Datum
    Geachte mevrouw Snoek, Een medewerker heeft inmiddels telefonisch contact met u gehad en de kwestie besproken. Hierbij zijn vervolgafspraken gemaakt. Mocht u het op prijs stellen dat de medewerker in de tussentijd contact met u opneemt dan vernemen wij dit graag van u.Met vriendelijke groet,UPC Nederland
  4. Auteur
    H.S Snoek
    Datum
    Een UPC-monteur is langs geweest en die zag dat ik een verouderde aansluiting had. De aansluitting en de modem zijn verwisseld, Om met zekerheid de 50 mbps te bereiken i.v.m. mijn type wifi-kaart, gebruik ik nu een kabel en kan ik zien dat ik die 50 mbps kan halen. Alleen toen de UPC-mdw belde of alles goed was gegaan, merkte ik weer onregelmatigheden in de verbinding. Een e-mail van slechts 500 kb duurde 5 min om te verzenden.Ik word volgende week teruggebeld om te checken of dit aanhoudt.
  5. Auteur
    UPC (nu Ziggo)
    Datum
    Geachte mevrouw Snoek, Inmiddels is meerdere malen tevergeefs telefonisch contact met u gezocht. Zoals wij ook in een voicemail hebben aangegeven, ontvangen wij graag uw reactie via het Klachtenkompas wanneer de problemen onverhoopt zijn blijven bestaan.
    Indien u de kwestie als afgehandeld beschouwt, dan verzoeken wij u vriendelijk de status van dit dossier als zodanig aan te passen.Met vriendelijke groet,UPC Nederland
  6. Auteur
    H.S Snoek
    Datum
    Ik heb nu 2 weken gebruik gemaakt van de nieuwe modem en merk dat de verbinding een stuk stabieler is. Prima opgelost zo.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over UPC (nu Ziggo)?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen