Opgelost door UPC (nu Ziggo): Interferentie met CI-module

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 82192
Gebruiker
Koster
Datum
9 reacties

Details

De klacht

Ik ben net verhuisd en heb een nieuwe Samsung Smart TV gekocht.
Als eerste heb ik de Horizon box aangesloten. Deze liep vast, blokkering beeld.
Besloten om een CI-module te nemen (omdat op de Smart TV voldoende functies zitten).
Vooraal bij de HD kanalen blokkering beeld, signaal verlies, melding dat een bepaalde zender niet beschikbaar is. Niet constant maar soms om de paar minuten. Dit wisselt maar is natuurlijk uitermate irritant.

Er is een monteur van UPC gekomen. Alles is netjes aangesloten , signaal is goed maar het geval wil dat er een interferentie is in deze regio (Weesp). Transportstream 34.
Volgens hem niets aan te doen.
Ik vroeg of ik bij andere providers dit probleem ook zou krijgen.
Volgens hem moeten ze boven de 800 mghz zitten om geen last te hebben van interferentie.

Dit probleem schijnt bekend te zijn (het was online zichtbaar in een schema op het tablet vd monteur).

Mijn buren hebben een 'oude' mediabox en nergens last van.....


De oplossing

Graag wil ik probleemloos HD kunnen kijken.
Mocht het niet opgelost kunnen worden en ik bij een andere provider een oplossing kunnen vinden dan zou ik graag compensatie willen en de mogelijkheid om kosteloos over te stappen.
Maar natuurlijk eerst proberen of UPC het zelf kan oplossen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat UPC (nu Ziggo) hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

9 reacties

  1. Auteur
    Koster
    Datum
    We zijn een paar weken verder ne wat mij opvalt is dat overdag er weinig storing is maar 's avonds constant. Dus zou je denken dat het toch te maken heeft met het gebruik rondom mij van andere bewoners. Misschien dat een pace-box dan zou werken?
  2. Auteur
    Koster
    Datum
    Bedankt voor uw telefonische bericht. Helaas kon ik niet opnemen. Morgen 12-11-2014 ben ik tot 14.00 uur bereikbaar.
  3. Auteur
    UPC (nu Ziggo)
    Datum
    Geachte heer Koster, Een medewerker heeft inmiddels telefonisch contact met u gehad en de kwestie besproken. Hierbij is een vervolgactie uitgezet. Mocht u het op prijs stellen dat de medewerker in de tussentijd nogmaals contact met u opneemt dan vernemen wij dit graag van u.Met vriendelijke groet,UPC Nederland
  4. Auteur
    Koster
    Datum
    Bedankt voor uw reactie en het telefonisch onderhoud. Hopelijk wordt het probleem na het bezoek van de monteur opgelost.
    Met vriendelijke groet,
    R. Koster
  5. Auteur
    UPC (nu Ziggo)
    Datum
    Geachte heer Koster,Een medewerker heeft inmiddels telefonisch contact met u gehad en de kwestie besproken. Hierbij is een vervolgactie uitgezet. Mocht u het op prijs stellen dat de medewerker in de tussentijd nogmaals contact met u opneemt dan vernemen wij dit graag van u.Met vriendelijke groet,UPC Nederland
  6. Auteur
    Koster
    Datum
    Dank voor uw bericht, ik hoop dat het wordt opgelost.
  7. Auteur
    UPC (nu Ziggo)
    Datum
    Geachte heer Koster,Een medewerker heeft inmiddels telefonisch contact met u gehad en de kwestie besproken. Mocht u het op prijs stellen dat de medewerker nogmaals contact met u opneemt dan vernemen wij dit graag van u.Indien u de kwestie als afgehandeld beschouwt, dan verzoeken wij u vriendelijk de status van dit dossier als zodanig aan te passen.Met vriendelijke groet,
    UPC Nederland
  8. Auteur
    Koster
    Datum
    Volledig naar tevredenheid afgehandeld!
  9. Auteur
    Koster
    Datum
    Mijn excuus, per ongeluk te vroeg aangeklikt
    Ik wil graag een 10 geven !!!!
    Ben uiterst correct behandeld.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Koster
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over UPC (nu Ziggo)?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen