Klacht UPC (nu Ziggo): Mijn privacy wordt geschonden

Monique

Ik ben werkzaam voor de Dienst Werk en Inkomen,derhalve is mijn privacy erg belangrijk.Na een ongewenst telefoontje op mijn huistelefoon kwam ik erachter dat ik met naam en adresgegevens in de telgids sta vermeld terwijl ik heb aangegeven anoniem te willen blijven.Nav een melding ben ik gebeld door de afdeling Klachten/UPC en zij hebben aangegeven dat het verholpen zou zijn binnen 1 week. Inmiddels 2.5 wk later ben ik nog steeds traceerbaar maar mijn nrherkenning is uitgezet.Ik wil nrherkenning houden (ik bel immers prive) maar uit de gids worden verwijderd. Zojuist gebeld en een heel slecht gesprek gehad met de agent Salie.Ik mag de afdeling Klachten niet spreken, zij gaan mij niet terugbellen en ik kan ook geen klacht indienen over de hele situatie.Indien ik een nw telnr wil moet ik er voor betalen terwijl door de afdeling Klachten is aangegeven dat dit gratis geregeld kan worden, maar dit is niet in de contacten geregistreerd.Ik loop helemaal vast bij de UPC.

- verwijdering uit de telefoongids zodat ik niet traceerbaar ben
- nieuw huistelefoonnummer mét nummerweergave zodat mijn vrienden kunnen zien dat ik hun bel

UPC (nu Ziggo)
    Geachte mevrouw Duijker, Een medewerker heeft inmiddels telefonisch contact met u gehad en de kwestie besproken. Mocht u het op prijs stellen dat de medewerker nogmaals contact met u opneemt dan vernemen wij dit graag van u.
    Indien u de kwestie als afgehandeld beschouwt, dan verzoeken wij u vriendelijk de status van dit dossier als zodanig aan te passen.Wij bieden u onze verontschuldigingen aan voor het ongemak dat u heeft ervaren van de kwestie.Met vriendelijke groet,UPC Nederland
    Monique
    Ik ben erg blij dat de UPC mijn klacht serieus heeft genomen en mij binnen 1 uur na plaatsen van mijn klacht op deze site al telefonisch heeft benaderd. Wat ik jammer vind is dat ik nog steeds traceerbaar ben in het telefoonboek dus mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Ik vertrek morgen voor 1 maand naar het (verre) buitenland. Ik zal daar niet in de gelegenheid zijn om de afhandeling te monitoren. De UPC heeft 1 maand voorsprong om mijn gegevens te laten verwijderen. Ik ben benieuwd...
    UPC (nu Ziggo)
    Geachte mevrouw Duijker, Doorgaans hanteert KPN een verwerkingstermijn van maximaal 10 werkdagen. In uw specifieke geval is dit niet wenselijk. Daarom hebben wij er bij KPN op aangedrongen de gegevens zo spoedig mogelijk van de website www.telefoongids.nl te verwijderen.Wij zullen erop toezien dat uw gegevens conform toezegging verwijderd wordt.Met vriendelijke groet,
    UPC Nederland

Ook een klacht indienen over UPC (nu Ziggo)?