Klacht UPC (nu Ziggo): Ongelofelijk incompetente service van Ziggo, met het excuus: 'Computer says no'

Lent

Begin juli zocht ik contact met Ziggo om over te stappen op een startpakket voor internet, televisie en telefonie. Per 1 augustus zou ik verhuizen naar een gerenoveerde woning waar geen koperleidingen van KPN aanwezig waren. Coax lag er wel, en zo werd ik gedwongen om over te stappen op Ziggo. Dat is tot nu toe niet bepaald een succes te noemen.
Volgens het systeem van Ziggo was er geen internetaansluiting in mijn woning, terwijl in mijn meterkast wel degelijk een groene kabel binnenkomt. Na contact gehad te hebben met Z-Connect (partner van Ziggo, verantwoordelijk voor de aanleg van internetleidingen) werd mij 3 weken geleden duidelijk dat alles inderdaad functioneert en niets Ziggo in de weg staat om mij service te verlenen. Z-Connect heeft in dezelfde periode aan Ziggo doorgegeven dat mijn woning aangesloten is op het netwerk.
Alsof het nog niet gek genoeg is dat ik zelf contact op moest nemen met Z-Connect, werd het nu nog gekker. Volgens het computersysteem van Ziggo was mijn woning toch echt niet aangesloten. Er MOEST een offerte bij een aannemer worden aangevraagd voor de aanleg van internet. Van de zotten, want hun eigen partner (Z-Connect) had mij telefonisch bevestigd dat alles in orde was. Uiteindelijk na het zoveelste telefoontje, kreeg ik 1 augustus (de dag van mijn verhuizing) te horen dat Ziggo gaat leveren, maar dan wel tussen de 4 en 10 werkdagen! Door het eindeloze administratieve gehannes van Ziggo zit ik nu zonder internet of telefoonaansluiting. Een ramp, want als zelfstandige is mijn kantoor thuis.
Toen ik dinsdag vroeg of er alsjeblieft een beetje haast gemaakt kan worden, krijg ik nul op het rekest. Geen excuus, geen verantwoordelijkheid, geen schriftelijke bevestiging, niets. Ik heb mijn vaste telefoonnummer door Ziggo van Tele2 over laten nemen, maar ook hiervan nooit een bevestiging ontvangen. Dat ik nu niet op mijn vaste telefoonlijn te bereiken ben, is rampzalig om eerdergenoemde reden dat ik zelfstandig ondernemer ben en nu dus minder goed bereikbaar ben.
Ik heb ontelbare keren gebeld met de klantenservice. De mensen van de klantenservice beloven terug te bellen, maar doen dat vervolgens nooit. Ik ben eindeloos, in totaal urenlang in de wacht gezet door incompetente medewerkers die nergens iets vanaf weten (‘Sorry mevrouw, het systeem werkt niet meer. Ik moet opnieuw opstarten.’ ‘Sorry mevrouw, dat weet ik niet, dat gaat via een andere afdeling.’). Kan dit niet anders?

Ik wil Ziggo verzoeken om alsnog haast te maken met de levering van internet, telefonie en televisie en mij schriftelijk een bevestiging te sturen dat we nu een afspraak hebben gemaakt. Verder zou een excuus voor deze gang van zaken wel op zijn plaats zijn.

Ook een klacht indienen over UPC (nu Ziggo)?