Klacht UPC (nu Ziggo): Onnodig hoge aansluitkosten

GD

We hebben besloten over te stappen naar UPC. De vorige eigenaar heeft de kabel uit de woning getrokken, dus nieuwe aansluiting noodzakelijk. Na veel contact is een onderaannemer, Volker Wessels (uitbesteed aan VIB), langs geweest. Conclusie: kabel ligt pal voor de woning en in goede staat en kan makkelijk verlengd worden.
de prijs opbouw van UPC is als volgt: €0-700 voor rekening van UPC
€700 -1100 = €275,- eigen bijdrage, daarboven wordt doorberekend.
Wij kregen een offerte voor €275 voor slechts 6m kabel en 2 uur werk, aldus VIB.
Dat zo'n kleine ingreep zo duur moet zijn snappen wij niet en denken dat de prijs onnodig hoog gehouden wordt en niet naar rato doorberekend wordt.
Gebeld met VW en UPC: geen specificatie van deze offerte mogelijk, waardoor we een slecht gevoel hebben.

Aanleg van de kabel voor kosten van UPC

UPC (nu Ziggo)
    Geachte heer Dijkstra,Wij hebben uw vraag over de specificatie van de aanlegkosten uitgezet bij Volker Wessels. Zodra wij bericht hebben ontvangen, nemen wij contact met u op.Met vriendelijke groet,
    Beste UPC,
    Bedankt voor de snelle reactie, ik hoop dat er snel een antwoord komt zodat ik alsnog kan overstappen.
    Geachte heer Dijkstra,
    De offerte wordt opnieuw bekeken en berekend. Wij vragen uw geduld en nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.
    Beste UPC,
    Bedankt voor de reactie van een week geleden. Graag hoor ik zo "spoedig" mogelijk wat de mogelijkheden zijn.
    Geachte heer Dijkstra,
    Wij zijn u niet vergeten. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op. Onze excuses voor de vertraging.
    GD
    Het zou mooi zijn dat het nog deze week afgehandeld kan worden
    UPC (nu Ziggo)
    Geachte heer Dijkstra, Een medewerker heeft vandaag telefonisch contact met u gehad en de kwestie besproken. Hierbij zijn vervolgafspraken gemaakt. Mocht u het op prijs stellen dat de medewerker in de tussentijd contact met u opneemt dan vernemen wij dit graag van u.Met vriendelijke groet,
    GD
    Graag zou ik inderdaad op de hoogte gehouden worden van de vervolg stappen en uitkomsten.
    UPC (nu Ziggo)
    Geachte heer Dijkstra,Mocht u het op prijs stellen dat de medewerker nogmaals contact met u opneemt dan vernemen wij dit graag van u.Indien u de kwestie als afgehandeld beschouwt, dan verzoeken wij u vriendelijk de status van dit dossier aan te passen.Met vriendelijke groet,UPC Nederland

Ook een klacht indienen over UPC (nu Ziggo)?