Klacht UPC (nu Ziggo): Onnodig hoge aansluitkosten

Klachtnummer
# 75549
Gebruiker
GD
Datum
9 reacties

Details

De klacht

We hebben besloten over te stappen naar UPC. De vorige eigenaar heeft de kabel uit de woning getrokken, dus nieuwe aansluiting noodzakelijk. Na veel contact is een onderaannemer, Volker Wessels (uitbesteed aan VIB), langs geweest. Conclusie: kabel ligt pal voor de woning en in goede staat en kan makkelijk verlengd worden.
de prijs opbouw van UPC is als volgt: €0-700 voor rekening van UPC
€700 -1100 = €275,- eigen bijdrage, daarboven wordt doorberekend.
Wij kregen een offerte voor €275 voor slechts 6m kabel en 2 uur werk, aldus VIB.
Dat zo'n kleine ingreep zo duur moet zijn snappen wij niet en denken dat de prijs onnodig hoog gehouden wordt en niet naar rato doorberekend wordt.
Gebeld met VW en UPC: geen specificatie van deze offerte mogelijk, waardoor we een slecht gevoel hebben.


De oplossing

Aanleg van de kabel voor kosten van UPC

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat UPC (nu Ziggo) hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

9 reacties

  1. Auteur
    UPC (nu Ziggo)
    Datum
    Geachte heer Dijkstra,Wij hebben uw vraag over de specificatie van de aanlegkosten uitgezet bij Volker Wessels. Zodra wij bericht hebben ontvangen, nemen wij contact met u op.Met vriendelijke groet,
    UPC Nederland
  2. Auteur
    GD
    Datum
    Beste UPC,
    Bedankt voor de snelle reactie, ik hoop dat er snel een antwoord komt zodat ik alsnog kan overstappen.
  3. Auteur
    UPC (nu Ziggo)
    Datum
    Geachte heer Dijkstra,
    De offerte wordt opnieuw bekeken en berekend. Wij vragen uw geduld en nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.
    Met vriendelijke groet,
    UPC Nederland
  4. Auteur
    GD
    Datum
    Beste UPC,
    Bedankt voor de reactie van een week geleden. Graag hoor ik zo "spoedig" mogelijk wat de mogelijkheden zijn.
  5. Auteur
    UPC (nu Ziggo)
    Datum
    Geachte heer Dijkstra,
    Wij zijn u niet vergeten. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op. Onze excuses voor de vertraging.
    Met vriendelijke groet,
    UPC Nederland
  6. Auteur
    GD
    Datum
    Het zou mooi zijn dat het nog deze week afgehandeld kan worden
  7. Auteur
    UPC (nu Ziggo)
    Datum
    Geachte heer Dijkstra, Een medewerker heeft vandaag telefonisch contact met u gehad en de kwestie besproken. Hierbij zijn vervolgafspraken gemaakt. Mocht u het op prijs stellen dat de medewerker in de tussentijd contact met u opneemt dan vernemen wij dit graag van u.Met vriendelijke groet,
    UPC Nederland
  8. Auteur
    GD
    Datum
    Graag zou ik inderdaad op de hoogte gehouden worden van de vervolg stappen en uitkomsten.
  9. Auteur
    UPC (nu Ziggo)
    Datum
    Geachte heer Dijkstra,Mocht u het op prijs stellen dat de medewerker nogmaals contact met u opneemt dan vernemen wij dit graag van u.Indien u de kwestie als afgehandeld beschouwt, dan verzoeken wij u vriendelijk de status van dit dossier aan te passen.Met vriendelijke groet,UPC Nederland

Ook een klacht indienen over UPC (nu Ziggo)?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen