Opgelost door UPC (nu Ziggo): Opnames DVR verdwenen

Rene

Wij maken graag gebruik van het opnemen en terugkijken van programma's, met name natuurdocumentaires en de serie Cosmos van National Geographic. We hadden reeds vele uren aan bestanden staan om nog te bekijken. Vanavond wilden we daar gebruik van maken en bleken alle opnames verdwenen.
Ik heb de helpdesk gebed en dan krijg je domweg de mededeling dat je pech hebt. Niets aan te doen! Ik vind dat onacceptabel. Als mijn betaling in gebreke blijft dan is UPC er waarschijnlijk als de kippen bij om mij op mijn verantwoordelijkheid te wijzen. Echter, wanneer het bedrijf zelf in gebreke blijf, heb ik maar gewoon pech gehad!?
Het is nota bene niet de eerste keer dat ons dit overkomt. We hebben al een keer een defecte mediabox gehad en waren toen ook alle opnames kwijt. We zijn hier goed ziek van en zoeken naar wegen om UPC aansprakelijk te stellen voor het in gebreke blijven van het leveren van contractueel toegezegde dienstverlening.

Dat UPC ernst maakt van het nemen van verantwoordelijkheid voor een slechte dienstverlening! En daarnaast is een keer serieus werk maakt van het oplossen van dergelijke problemen en klanten duidelijk maakt op welke wijze ze opnames structureel veilig kunnen stellen. Ik verwacht dat het bedrijf daar zelf actie toe onderneemt door het aanbieden van een concrete oplossing en het weer niet over de schutting gooit naar de klant!
Het gaat niet alleen om ons, maar ook om alle andere gedupeerden die goed geld betalen voor een onbetrouwbare dienstverlening!

UPC (nu Ziggo)
    Geachte heer Hajee,Naar aanleiding van uw melding hebben wij vandaag telefonisch contact met u opgenomen en uw klacht besproken.Indien u de kwestie hiermee als afgehandeld beschouwt, verzoeken wij u vriendelijk de status van uw klacht hierop aan te passen.Met vriendelijke groet,
    UPC Nederland
    Rene
    In ieder geval heeft UPC uiteindelijk er kent dat ze in gebreke zijn gebleven t.a.v. de geleverde dienstverlening. Dat niet meer terug te draaien en derhalve ben ik tevreden met de aangeboden compensatie. Ik verwacht echter dat UPC voor de toekomst voorzieningen creëert waardoor de dienstverlening minder kwetsbaar wordt.

Rene

Ook een klacht indienen over UPC (nu Ziggo)?