Opgelost door UPC (nu Ziggo): opzeggen niet mogelijk als je gaat samenwonen

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 46479
Gebruiker
E. van Egdom
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Conform eerdere meldingen van consumenten loop ik ook tegen een nogal bizar probleem aan bij UPC. Met ingang van 1 maart 2014 ga ik samenwonen met mijn vriend die een lopend contract heeft met XS4ALL. Ik heb gisteren gebeld met de vraag wat ik moet doen om mijn contact te beëindigen. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk is, ik moet mijn contract uitdienen omdat dit een adres is waar UPC levert. Op mijn opmerking dat ik dit snap als er sprake is van het aangaan van een nieuw abonnement maar er is hier sprake van een lopend contract van mijn vriend die al jaren op dat adres woont. Reactie van UPC: dat is nou eenmaal zo en bovendien heeft mijn vriend geen internet via de kabel maar via de telefoon en dat UPC er dus prima naast kan lopen... Sorry...... hoezo??? We hebben internet, televisie, radio en telefoon.... Ik ben al jaren klant bij UPC. Ingangsdatum waar naar verwezen wordt, is geen nieuw contract maar een wijziging op mijn bestaande geweest!

De oplossing

Per 1 maart beëindiging van het contract.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat UPC (nu Ziggo) hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    UPC (nu Ziggo)
    Datum
    Geachte mevrouw Van Egdom, Een medewerker heeft inmiddels telefonisch contact met u gehad en de kwestie besproken.Mocht u het op prijs stellen dat de medewerker nogmaals contact met u opneemt dan vernemen wij dit graag van u.Indien u de kwestie als afgehandeld beschouwt, dan verzoeken wij u vriendelijk de status van dit dossier als zodanig aan te passen.Met vriendelijke groet,UPC Nederland
  2. Auteur
    E. van Egdom
    Datum
    Vrijdag 24 januari ben ik gebeld door Hanneke van Rossum van UPC Customer Communications. Hoewel het beleid is, erkende ze dat het vreemd is en dat er daarom een 'uitzondering' wordt gemaakt. Mijn contract wordt per gewenste datum (1 maart) opgezegd. Hiervan ontving ik ook direct een bevestigingsmail. Naar tevredenheid opgelost dus. Toch zou ik het chique van UPC vinden als ze dit tot hun standaard beleid maken ipv dat het opgelost wordt omdat er hier een klacht is ingediend.
  3. Auteur
    E. van Egdom
    Datum
    UPC in mijn geval goed opgelost, maar het kan nog beter door het standaard beleid te maken voor mensen die gaan samenwonen op een bestaand adres, wel zo eerlijk!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
E. van Egdom
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy