Opgelost door UPC (nu Ziggo): Sinds nieuwe modem geen mail meer ophalen via imap

slang035

Ik heb na problemen met Horizon een nieuw modem toegestuurd gekregen van UPC, een technicolor TC7200. Na installatie werkt alleen internet, maar ophalen van mail en andere programma's die poorten gebruiken werken niet naar behoren (Spotnet etc). Ik werk met Apple iMac en 2 iPads die dus allemaal geen Gmail meer kunnen ontvangen (foutmelding gaat over poort 993)
Twee keer met UPC gebeld, de eerste riep iets over UpnP en ging vervolgens het modem in bridge-mode zetten en weg was de verbinding. Heb teruggebeld maar kreeg die persoon niet aan de lijn, sterker nog ze wisten niet wie ik gesproken had! De volgende wist helemaal niets en ging maar een beetje zitten googlen en overleggen met collega's en riep tenslotte dat ik maar met apple moest gaan bellen.
Wanneer lost UPC dit nu gewoon een keer op? Heel internet staat vol met imap-gerelateerde klachten en ze doen er niets mee, gemiste kans als je het mij vraagt.

Gmail op kunnen halen zoals voorheen via het modem van de Horizon-box, dat ging probleemloos.

UPC (nu Ziggo)
    Geachte heer Slangen,Hartelijk bedankt voor uw bericht.
    Inmiddels heeft een van onze medewerkers contact met u opgenomen en gaf u te kennen dat het probleem waarschijnlijk is verholpen.
    Indien dit het geval is verzoeken wij u vriendelijk de kwestie af te melden. Mocht u nog contact met onze medewerker wensen vernemen wij dit graag.Met vriendelijke groet,
    UPC Nederland
    slang035
    Probleem weliswaar zelf opgelost maar wel door UPC opgevolgd.

slang035

Ook een klacht indienen over UPC (nu Ziggo)?