Opgelost door UPC (nu Ziggo): Slecht beeld op RTL zenders en NED1, 2,3

Anoniem

Sinds nu ongeveer 3 weken kampen wij met slecht signaalkwaliteit.
Het piept en knettert en er lopen soms twee beelden door elkaar.
Dit doet zich voor bij zowel de commerciële omroepen zoals RTL als de publieke omroepen (vooral op NED3)
Als ik bij de signaalsterkte/kwaliteit ga kijken is de sterkte goed, maar de kwaliteit helemaal links (slecht) en gaat een beetje heen en weer.
In mijn eigen infra is er niets gewijzigd overigens. Internet via mijn Cisco EPC doet het ook goed.
De buren hebben hetzelfde probleem, bij één is er zelfs al een monteur geweest en die heeft de box omgeruild, zonder enige verbetering.
Dit is postcode 7327DA, Apeldoorn.
Mijn schoonouders met een zelfde horizonbox hebben hetzelfde probleem, ook sinds een week of twee. Dit is postcode 7331HK, Apeldoorn.
Momenteel lijkt dit een globaler probleem (iets van een capaciteitsprobleem ofzo)? zie ook de topic op chelloo.com
Ik zou anders geen verklaring weten waarom het dan "ineens" bij ons allemaal zich afspeelt

Probleem verhelpen... een monteur gaat niet helpen aangezien die een globaler probleem lijkt te zijn.

UPC (nu Ziggo)
    Geachte heer, mevrouw, Een medewerker heeft vandaag telefonisch contact met u gehad, de kwestie besproken en vervolgafspraken met u gemaakt. Mocht u het op prijs stellen dat de medewerker tussentijds nogmaals contact met u opneemt dan vernemen wij dit graag van u.Met vriendelijke groet,UPC Nederland
    Anoniem
    UPC heeft mij gebeld voor meer informatie en er is afgesproken na circa een week weer contact op te nemen betreffende de status. Tot op heden blijft het probleem onveranderd. Overigens zie ik steeds meer soortgelijke meldingen binnenkomen op chelloo.com (http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=46697.0).
    Ook mensen die dit probleem pas hebben sinds de horizon firmware update net als ikzelf.
    UPC (nu Ziggo)
    Geachte heer Willems,Vandaag hebben wij u geinformeerd over een aanpassing die mogelijk de door u ervaren problemen verhelpt.Binnenkort nemen wij contact met u op om te controleren of de problemen hierna verholpen zijn. Met vriendelijke groet,UPC Nederland
    Anoniem
    Afgesproken met Frank van UPC dat we nog even de aankomende software update afwachten (schijnt er deze week aan te komen). Het probleem is gestart na een Firmware update, dus mogelijk is het daar ook mee gefixed.
    Frank zal mij 31-12 weer bellen.
    UPC (nu Ziggo)
    Conform afspraak nemen wij vandaag contact met u op.Met vriendelijke groet,UPC Nederland
    Anoniem
    Afgesproken met Frank van UPC dat dit probleem opgelost is. Sinds de nieuwe software update heb ik geen last meer gehad van geknetter en wegvallend/happerend beeld. Signaalkwaliteit blijft nu stabiel op "uitstekend". Helaas zijn er met de nieuwe software wel weer andere storingen vaker opgestreden (box loopt wel eens helemaal vast en moet uitgezet worden aan de achterzijde).
    Het initiële probleem is hiermee verholpen.
    Als compensatie krijg ik nog een maand UPC kosten gecrediteerd.
    Anoniem
    Het initiële probleem is hiermee verholpen.
    Als compensatie krijg ik nog een maand UPC kosten gecrediteerd.

Anoniem

Ook een klacht indienen over UPC (nu Ziggo)?