Klacht UPC (nu Ziggo): Tariefverhoging telefoon zonder behoorlijke aankondiging

Klachtnummer
# 51539
Gebruiker
saraly
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Per 1-1-2014 (factuur van 12-2-2014) heeft UPC de belkosten van “UPC-naar-UPC” verhoogd van 0,10 euro vast naar 0,10 euro plus 0,09 euro per minuut. Eerder was dit 0,10 euro vast. Een telefoongesprek van 1 minuut is nu 90% duurder, een gesprek van 2 minuten 180%, etc. Dus geen peanuts.
De enige manier waarop UPC ons hierover heeft geïnformeerd is een e-mail van 22-11-2013 met als titel “informatie over uw UPC-abonnement” (dus nul attentiewaarde), waarin, nogal terloops, staat wat het onderling bellen van UPC klanten gaat kosten. Dit zonder erbij aan te geven wat het verschil wordt t.o.v. de bestaande kosten. Ook een advies van UPC over een mogelijk passender abonnement blijft achterwege.
Ofwel: alles was er overduidelijk op gericht te voorkomen dat er bij de klant alarmbellen gaan rinkelen c.q. (re)acties gaan komen. Ik vind de manier waarop UPC de voorgenomen tariefverhoging heeft gecommuniceerd als misleidend.

De oplossing

Als boven aangegeven: al gefactureerde verhogingen terugschroeven en pas in rekening brengen nadat de klant op een duidelijke manier is geïnformeerd en tijd heeft gekregen om maatregelen te nemen

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat UPC (nu Ziggo) hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    UPC (nu Ziggo)
    Datum
    UPC Nederland heeft contact gehad met de heer Prick en de kwestie besproken.
  2. Auteur
    saraly
    Datum
    Klopt. UPC heeft aangeboden om de belkosten over januari te restitueren. Nog wel even afwachten op de factuur van maart maar dat zal wel goed komen! Wat ik belangrijker vind is dat mj is toegezegd dat er iets met mijn bezwaar gebeurt en dat UPC in de toekomst veel duidelijker zal communiceren over significante aanpassingen van tarieven en/of voorwaarden. En daar was het mij vooral om te doen. We zullen het zien!

Ook een klacht indienen over UPC (nu Ziggo)?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen