Opgelost door UPC (nu Ziggo): UPC contract opzeggen

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 63444
Gebruiker
Lukas
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Op 29-03-2013 heb ik een horizon abonnement bij jullie afgesloten.
Vandaag 11-06-2014 wilde ik dit abonnement telefonisch opzeggen.
De telefonist vertelde mij dat dit pas mogelijk was vanaf eind November vanwege een contracts wijziging waar ik nooit van op de hoogte ben gesteld.

Het is namelijk als volgt gegaan:
Ik heb meerdere klachten telefonisch gemeld bij de klantenservice van UPC.
Dit ging voornamelijk over dat de internet snelheid trager was geworden maar ook over het uitvallen van de internet connectie. Na meerdere gesprekken werd mij verteld dat ik mijn abonnementsvorm moest wijzigen om dit probleem te herstellen (dit zou de ENIGE oplossing zijn!!). Hier ben ik mee akkoord gegaan zonder dat er mij is verteld dat het contract opnieuw verlengt zou worden met 1 jaar. Als dit mij wel verteld zou zijn zou ik absoluut niet door zijn gegaan met de wijziging of als er een andere oplossing werd voorgesteld had ik daar voor gekozen.

De oplossing

Bij deze wil ik dus alsnog per direct mijn contract op willen zeggen met het normale opzegtermijn van 1 maand want er is mij niet verteld dat mijn contract opnieuw in zou gaan. Het zou alleen een oplossing zijn om het probleem wat ik had op te lossen en zeker niet om mij te binden aan een nieuw contract!

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat UPC (nu Ziggo) hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    UPC (nu Ziggo)
    Datum
    UPC Nederland heeft contact gehad met de heer Romme en de kwestie besproken.
  2. Auteur
    Lukas
    Datum
    Binnen 2 dagen werd er contact opgenomen. Mijn contract is veranderd naar een contract wat maandelijks opzegbaar is. Top!
  3. Auteur
    Lukas
    Datum
    Binnen 2 dagen werd er contact opgenomen. Mijn contract is veranderd naar een contract wat maandelijks opzegbaar is. Top!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Lukas
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over UPC (nu Ziggo)?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen