Opgelost door UPC (nu Ziggo): UPC Horizon ondersteunt geen Apple's Airprint

D Winands

A) UPC heeft de Horizon mediabox verkocht als de centrale hub voor een thuisnetwerk. Men heeft een iPhone/iPad App om de Horizon te bedienen en om rechtstreeks TV te kijken.
Maar als je probeert met diezelfde iPad te printen, dan werkt dit niet. Het blijkt geen ondersteuning te hebben voor het benodigde zgn. Bonjour protocol.
Elke normale router ondersteunt dit protocol (bestaat al sinds 2002). Bij aanschaf van de Horizon is mij ook niet verteld dat printen vanuit de iPad niet zou gaan.
B) TV kijken met de Horizon is omslachtig, er moet heel veel geklikt worden. Directe menu opties ontbreken. Ik ben teleurgesteld en de gebruikerservaring.
C) De iPhone/iPad app werkt traag, maar meestal slecht tot niet: opnemen lukt niet.

A) Ik wil dat de hoogste prioriteit gegeven wordt aan een software update van de Horizon om alsnog het Bonjour protocol te ondersteunen. Tot dan wil ik graag vernemen wat een workaround kan zijn (bijvoorbeeld instellingen voor portforwarding) zodat Airprint werkt.
B) Ik wil een afstandsbediening met directe knoppen naar menu's. Totdan wil ik graag de IR codes ontvangen voor menu onderdelen zodat ik ze zelf in een universele afstandsbediening kan programmeren.
C) Ik wil een update op de iPhone/iPad app, zodat deze doet wat hij zou moeten doen.
Indien dit alles niet mogelijk is wil ik dat UPC mijn oude mediabox (met DVR) en Modem/Router komt terugplaatsen, aangezien hiermee alles wel werkte. Het is ongelofelijk dat je met een duurder en nieuwer produkt achteruit gaat in de gebruikerservaring.

D Winands
    Aanvulling op A, de klachten blijven staan, maar heb een tussenoplossing moeten verzinnen aangezien het Wifi signaal echt dramatisch is geworden: UPC nogmaals gebeld en een nieuw modem besteld. Deze ontvangen en nu separaat aansluiten naast de Horizon. Niet elegant, maar hopelijk wordt het wifi signaal beter. Het geleverd Cisco modem krijgt ook slechte reviews. Ben benieuwd of ik hiernaast ook nog een Apple Airport Expr (€160) moet aanschaffen om het signaal en Airprint goed te krijgen???
    UPC (nu Ziggo)
    Geachte heer, mevrouw,Naar aanleiding van uw melding op Klachtenkompas hebben wij inmiddels contact met u gehad over de verwachte oplossingen.Indien u de klacht hiermee als afgehandeld beschouwt, verzoeken wij u vriendelijk de status van uw klacht hierop aan te passen.Met vriendelijke groet,UPC Nederland
    D Winands
    UPC heeft gebeld (na 3 weken). Uit coulance biedt men 1 maand abo-geld aan.
    -Geen oplossing: Men zegt te werken aan updates voor klacht B en C. Dat heb ik helaas al een paar keer gehoord, de updates wachten echter nog steeds op zich (verwachting zomer 2013!).
    -Voor A geen oplossing, enkel dat ik dus zelf een extra router aanschaf (Apple Airport Extreme, kosten €162) voor een functionaliteit die ik eerst wel had! Over vergoeding van deze kosten helaas geen woord.
    Klacht laten we dus open.
    UPC (nu Ziggo)
    Geachte heer,Wij nemen graag 3 april aanstaande telefonisch contact met u op om de kwestie nader te bespreken.Met vriendelijke groet,UPC Nederland
    D Winands
    Zoals UPC meldt heeft men op 3 april gebeld. Deze medewerker probeert de klachten vriendelijk op te lossen, maar wordt niet geholpen door zijn collega's:
    -Voorafgaand aan dit gesprek contact gehad met de helpdesk, die mijn vragen maar lastig vonden. Het advies (leterlijk): "?U kunt beter overstappen naar een andere kabelprovider" (!?!?). Dit ipv de problemen te verhelpen.
    -Ik zal dezelfde dag (3 april, 99% zeker) worden gebeld door een technische expert die mij zou kunnen helpen.
    D Winands
    Ik zou 3 april door een technisch specialist gebeld worden. Dat zou voor 99% zeker zijn. Helaas... 1%: Het is nu 5 april en ik ben niet gebeld.
    UPC (nu Ziggo)
    Geachte heer Winands,Wij hebben op 3 april om 20.31 uur en 20.56 uur gebeld naar het vaste tefoonnummer dat in onze administratie onder uw klantnummer vermeld staat, maar kregen helaas geen gehoor.Kan het zijn dat uw vaste telefoonnummer niet in gebruik is?Met vriendelijke groet, UPC Nederland
    D Winands
    We hebben al jaren geen vast telefoonnummer meer. Ik heb zojuist in "mijn UPC" gecontroleerd. Er staan twee mobiele nummers, geen vast nummer. Mijn UPC maar aangepast zodat er nog maar 1 mobiel nummer in staat.Overigens erg vreemd dat de behandelaar van deze klacht me steeds wel netjes kan bereiken en een andere afdeling nu ineens een ander nummer probeert te bellen.
    D Winands
    Vandaag 2 maal een uur aan de telefoon geweest met een specialist van UPC. Mijn hele thuisnetwerk overhoop gehaald (na de gesprekken alles opnieuw in moeten stellen voor zo'n 10 apparaten). Maar de moeite heeft zich niet uitbetaald: de UPC box is nog steeds niet verbonden met het internet, de niet gebruikte wifi netwerken van de box blijven uitzenden en de app kan nog steeds niet worden aangesloten. Tijd om een monteur te laten komen...?
    D Winands
    Na veel en heer gebel, vriendelijke hulp van medewerker Frank en een technisch specialist, hebben we het meeste kunnen oplossen. De Horizon is als separaat apperaat opgenomen in het netwerk en doet het (veel "gepiel" van mijn zijde, maar met hulp van UPC). Compliment voor de vasthoudendheid van de UPC medewerkers.Nu nog de gebruikerservaring van de Horizon zelf. UPC heeft beterschap belooft rond de zomer.

D Winands

Ook een klacht indienen over UPC (nu Ziggo)?