Klacht UPC (nu Ziggo): UPC zorgt voor storingen, kapotte UPC boxen en kapotte tv's in regio Hellevoetsluis

Klachtnummer
# 77886
Gebruiker
Lola
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Door een blikseminslag 25 september is er een UPC kast geraakt door blikseminslag, waardoor in omgeving Hellevoetsluis diverse UPC boxen en tv's kapot zijn gegaan. In mijn geval de horizonbox, mediabox en beiden tv's!! Na met UPC gebeld te hebben krijg ik te horen dat ik zelf voor de kosten moet opdraaien (363+85+60 (monteur) =rond de 500 euro!! Ik heb pas twee weken UPC, vanaf dag problemen met aansluiten, storingen en dergelijke. En als er iets is, moet je een week wachten op de monteur. Nu vermelden zij zelf op de site: 'Ten gevolge van een technisch probleem kan bij de installatie van uw Horizon Mediabox de foutmelding 1080 optreden. Dit is te verhelpen door de mediabox meerdere malen uit te schakelen met de aan/uit knop aan de achterkant. Tevens kunt u in de regio Brabant problemen ervaren met het On Demand menu. Wij zijn hiervan op de hoogte en werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het aanhoudend ongemak. Starttijd: 25-09-2014 13:30. Verwachte eindtijd: 29-09-2014 09'

De oplossing

Ik wens dat de kasten kosteloos vervangen worden, mocht dit niet het geval zijn dan opzegging per direct, en de kasten hoe dan ook niet voor mijn rekening. ZIE BLIKSEM. UPC pleegt wanprestatie, omdat zij niet kunnen leveren wat in de overeenkomst vermeld staat, omdat zij hun gedeelte van de overeenkomst niet kunnen nakomen (zie altijd storing, slecht beveiligde internetkasten waardoor bliksem insloeg, verantwoordelijk voor mijn kapotte plasma en led tv!!), dient dit contract per direct ontbonden te worden!!
Er is altijd gelazer en gedoe bij UPC, dagelijkse storingen, noem het maar op.. Dan liever terug naar oude vertrouwde KPN met lagere internetsnelheid, maar wel betrouwbaar en probleemloos..


OPZEGGEN DIE HANDEL, STELLETJE WANPRESTEERDERS..

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat UPC (nu Ziggo) hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

7 reacties

  1. Auteur
    Lola
    Datum
    Vandaag telefonisch contact gehad en het is mij godzijdank gelukt om het contract te ontbinden. Toch blijven ze daar van mening dat ik verantwoordelijk ben voor de vervangingskosten van de horizonbox t.w.v 363,- en de mediabox t.w.v. 85,-.Nu heeft mijn bovenbuurman op nummer 20 precies hetzelfde probleem als mij ondervonden op 25 september 2014, blikseminslag met als gevolg een defecte tv en een defe
  2. Auteur
    Lola
    Datum
    efecte horizonbox. Vandaag kreeg hij te horen dat zijn horizonbox kosteloos vervangen wordt!!
    Hoe is het in godsnaam mogelijk dat er bij hem geen woord gerept wordt over de vervangingwaarde en tegen mij wordt er onder andere keer op keer dergelijke uitspraken gedaan:''Wanneer een apparaat defect raakt buiten onze macht om zullen wij deze uiteraard voor je vervangen, maar wordt de vervangingswaarde van het apparaat in rekening gebracht
  3. Auteur
    Lola
    Datum
    Dit kan absoluut niet door de beugel. De buurman boven krijgt een gratis nieuwe kast, en van mij wordt er verwacht dat ik zelf voor de kasten dien te betalen en dit later eventueel te verhalen via mijn inboedelverzekering?! Dit, terwijl het in beide gevallen om een blikseminslag gaat?? Hoezo is er in zijn geval geen sprake van overmacht, en is hij als klant zijnde zelf niet verantwoordelijk voor wat er binnen zijn huis met het apparatuur gebeurt, maar ik wel?
    Het is precies dezelfde situatie!
  4. Auteur
    Lola
    Datum
    Tot slot is mij vanavond verteld dat ik per email een bevestiging zal ontvangen van de opzegging. Echter krijg ik onderstaande email een uur na het gesprek: een factuur van 86,49?! Hier ga ik echt absoluut niet voor dokken, evenals de vervangingskosten van jullie klote apparatuur!Graag ontvang ik van jullie een reactie wat jullie van plan zijn hieraan te doen.
  5. Auteur
    UPC (nu Ziggo)
    Datum
    Geachte mevrouw Poedai,Een medewerker heeft inmiddels telefonisch contact met u gehad en de kwestie besproken. Mocht u het op prijs stellen dat de medewerker nogmaals contact met u opneemt dan vernemen wij dit graag van u.
    Indien u de kwestie als afgehandeld beschouwt, dan verzoeken wij u vriendelijk de status van dit dossier als zodanig aan te passen.Met vriendelijke groet,UPC Nederland
  6. Auteur
    Lola
    Datum
    Uiteindelijk was het mogelijk om op te zeggen, jeey! Echter kon de klacht slechts opgelost worden, mits ik klant zou blijven. Nu toch gekozen voor een jaarcontract. Van UPC vernomen dat ik geen rekening zal ontvangen voor de vervanging van de box. Tijdens TV kijken, met name in de avonduren krijgen we regelmatig donker beeld met de melding dat er geen internetverbinding is.. Zwaar irritant.. Tevens krijg ik boven vaak de melding dat de internetverbinding gelimiteerd is, soms helemaal geen verbin
  7. Auteur
    UPC (nu Ziggo)
    Datum
    Geachte mevrouw Poedai,
    Een medewerker heeft opnieuw telefonisch contact met u opgenomen. Hierbij zijn vervolgafspraken gemaakt.
    Met vriendelijke groet,
    UPC Nederland

Ook een klacht indienen over UPC (nu Ziggo)?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen