Klacht UPC (nu Ziggo): van het kastje naar de rekening

Klachtnummer
# 57058
Gebruiker
Embregt54
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Toen we vorig jaar juli in Nijmegen werden aangesloten op het glasvezelnet zijn we van UPC (dat ADSL aanbood) overgestapt naar KPN. Aan UPC werd telefonisch gemeld dat we overstapten, er werd nummerbehoud van de telefoon geregeld, we vroegen of het kastje moest worden teruggestuurd (was niet nodig) en we namen nieuwe emailadressen (gmail). Inmiddels is gebleken dat UPC nog tot en met februari abonnementskosten van onze rekening incasseerde, waarvoor de facturen werden gestuurd naar het (niet meer in gebruik zijnde) hotmailadres van onze in Maastricht studerende zoon. Het gaat om een aangepast abonnement; de telefonie wordt niet meer in rekening gebracht. Na protest heeft men het abonnement definitief stopgezet, maar men weigert om het geld waarvoor geen diensten zijn geleverd terug te storten. Wel vraagt men alsnog het kastje terug (dat we gelukkig nog in de kelder hadden staan).

De oplossing

Een schikking ten aanzien van het teveel betaalde. Weliswaar hebben we niet schriftelijk opgezegd en geen schriftelijke bevestiging daarvan, maar uit de ook door UPC erkende feiten is voldoende af te leiden dat we waren overgestapt. Het dan doorsturen van facturen naar een andere persoon, die alleen de familienaam met ons deelt, is onjuist handelen. We hebben ca 300 euro teveel betaald.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat UPC (nu Ziggo) hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    UPC (nu Ziggo)
    Datum
    Geachte heer Oerle,Om uw klacht in behandeling te nemen hebben wij diverse keren getracht telefonisch in contact met u te komen. Omdat wij er tot dusverre niet in zijn geslaagd met u in contact te komen, verzoeken wij u vriendelijk om via een privé opmerking aan te geven op welk(e) tijdstip(pen) en op welk telefoonnummer u op werkdagen tot 15:00 uur het beste bereikbaar bent.Wanneer wij van u de gewenste informatie hebben ontvangen neemt een medewerker zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op om de kwestie te bespreken.Met vriendelijke groet,
    UPC Nederland
  2. Auteur
    UPC (nu Ziggo)
    Datum
    Geachte heer Oerle,Wij zijn er helaas nog niet in geslaagd met u in contact te komen. Graag vernemen wij op welk telefoonnummer u tijdens kantoordagen (tot 15:00 uur) bereikbaar bent om de kwestie te bespreken. Met vriendelijke groet,
    UPC Nederland
  3. Auteur
    Embregt54
    Datum
    UPC heeft gevraagd om een telefonische afspraak. Op ons vaste nummer kan men ons slecht bereiken (geen wonder, want op kantoortijden zijn we vaak aan het werk en niet thuis). Alternatief: 06 50247816, maar dat is de mobiel van mijn werk .. dus, beste UPC-medewerker, graag per sms een belafspraak maken, bij voorkeur volgende week.
  4. Auteur
    UPC (nu Ziggo)
    Datum
    Geachte heer Van Oerle,Een medewerker heeft inmiddels telefonisch contact met u gehad en de kwestie besproken. Mocht u het op prijs stellen dat de medewerker nogmaals contact met u opneemt dan vernemen wij dit graag van u.Indien u de kwestie als afgehandeld beschouwt, dan verzoeken wij u vriendelijk de status van dit dossier als zodanig aan te passen.Met vriendelijke groet,
    UPC Nederland

Ook een klacht indienen over UPC (nu Ziggo)?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen