Klacht UPS: Fraude met invoerrechten

M.H.F. Reulings

Op 23 maart 2020 heb ik een bestelling geplaatst bij het bedrijf Microbe Formulas in the Verenigde Staten:" 119,85 dollar voor de producten en 27,10 dollar transportkosten werden betaald. Het pakket werd verstuurd met UPS op 24 maart 2020.
Op 10 april 2020 stond een vrouwelijke courier van UPS voor de deur, zonder dat het te voorzien was op track @trace vandaar dat ik geen geld had om voor het pakket te betalen.
Het pakket werd toen afgeleverd op de UPS locatie in Maastricht Akersteenweg 90. OP 11 april heb ik het pakket opgehaald en moest 75 euro betalen. Ik nam aan dat dat de invoerrechten waren. Mij werd niet gezegd waarvoor deze kosten waren, ook niet door de koerier.
Een tijd later kreeg ik van UPS alsnog een rekening gedateerd 9 april 2020, er moest 19,51 euro aan BTW betaald worden over een waarde van 41,67 euro. Deze waarde kwam niet overeen met de werkelijke waarde. Ook vond ik het vreemd dat er niet één rekening was voor invoerrechten en BTW. Dus ging ik dingen uitzoeken. Op de website van de belastingdienst zag ik dat er geen invoerrechten betaald hoeven te worden voor een waarde onder de 150 euro, alleen BTW."voor leveringen van buiten de EU. Dus ik mailde met UPS om hen te vragen waarvoor die 75 euro geweest waren. Hun reactie per mail op 7 mei 2020 was : "de door u bijgevoegde factuur is al betaald". Ik kan bewijzen via mijn rekening dat ik deze 19,51 euro NIET heb betaald. Vervolgens stond in het bericht: "normaal worden de invoerrechten en BTW inderdaad op dezelfde factuur vermeld". "Ik kan in ons systeem geen factuur vinden van de door u genoemde 75 euro". "Aangezien u geen betalingsbewijs hiervan hebt kan ik u helaas niet helpen".
Ik kan me niet herinneren dat ik een betalingsbewijs gekregen heb en mocht het zo zijn dan heb ik het niet bewaard, had geen doel. Dus ik heb weer gemaild naar UPS met de vraag dat ze toch konden nagaan bij de vrouwelijke koerier, die het op 10 april bij had geprobeerd af te leveren, om welk bedrag het ging. toen niets meer gehoord van UPS.
Ik ben voor 75 euro opgelicht, de 19,51 euro hoef ik blijkbaar niet te betalen.

Precies uitzoeken wat er gebeurd is en een verrekening met de 75 euro en de zogenaamd betaalde BTW.

Wij vinden dat UPS hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over UPS?