Klacht UPS: Kiala onbereikbaar afgifte systeem pakketen deugt niet

Mindfulness

Kiala is onbereikbaar dus tav UPS als fusiepartner.

Vragen aan Kiala waar nog een reactie op is gekomen.

Ik heb al 2 vragen gesteld echter heb geen email gehad dat deze in behandeling zijn genomen. Nogmaals gezien de alarmerende berichten op internet over Kiala ( er zijn inmiddels in onze regio Leiden eo diverse Kiala punten dicht )

a) bent u telefonisch bereikbaar , staat nergens een nummer
b) bij aanmaak pakket en betaling tbv verzending Belgie krijg ik geen email van Kiala ter bevestiging, wel binnen Nederland
c) Bij afgifte van een pakket in dit geval gebruik ik nu Halfords Leiderdorp weigert men een bewijsje af te geven men tekent zelfs het corresponderende strookje Kiala niet . Als er iets mis gaat in het systeem bij het afscannen heb ik geen enkel bewijs !!!!

Svp reactie

De berichten op internet over Kiala zijn inmiddels alarmerend, met name als er iets zoek raakt of schade kan een klant nergens terecht anders dan een contactformulier waar geen antwoord op volgt. Het afgifte systeem klopt ook niet , je bent afhankelijk van een verkoper van een Kiala punt die zegt dat het scannen gelukt is maar geen bewijs levert. Hoe groter de bedragen van verzending hoe meer risico

Wij vinden dat UPS hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Goedemorgen,

Onze excuses voor de vervelende ervaring. Bij afgifte van een zending op een UPS Access Point ( voorheen KIALA ) behoord u gewoon een verzendbewijs te krijgen.

Afhankelijk van het zendings nummer kunt u het pakket dan traceren op www.ups.com. Dit is mogelijk voor alle nieuwe trackingnummers beginnende met 1z..... . Voor alle andere zendingen kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 020-5040500 ( lokaal tarief ) of via email. Dit is mogelijk via onderstaande link :

Mindfulness
    Wat bedoelt u met een nieuw trackingnummer ? heeft Kiala nog oude dan ?

Ik wil gewoon weten of het Kiala punt verplicht is mij een afgiftebewijs te geven , de via Kiala aangemaakte en betaalde pakketten beginnen niet met 1z ......

Voorbeeld pakket pas aangemaakt en vandaag ga afgeven binnen Nederland :
    Dit pakket is vooraf betaald. U dient dit pakket voor 23.08.2017 in uw Kiala Punt af te geven voor verzending.
    U kan uw pakket opvolgen op http://www.kiala.nl/tnt aan de hand van volgnummer 0029AQI.

Barcode : KKNLNL00000029AQI009438

en 1 naar Belgie :
    U kan uw pakket opvolgen op http://www.kiala.nl/tnt aan de hand van volgnummer 00299N9.

Barcode : KKNLBE000000299N9004148

Goedemiddag,

Het volgnummer van uw zending is nog een oud zendingsnummer dat helaas niet via www.ups.com kan worden getraceerd. Ik kan zien dat de zending gisteren is aangemaakt. Voor verdere vragen kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen u hiermee verder helpen.

Mindfulness
    U bent UPS en ook Kiala . Nogmaals : Voorheen kreeg elke particulier bij afgifte van een pakket net als bij POSTNL een bewijs van afgifte. Nu vertellen jullie een klant dat de pakketen die heden nog aangemaakt en betaald worden via internet / Kiala een soort oud systeem is waarbij dus geen afgiftebewijzen meer door de UPS/Kiala punten worden gegeven. Uw omschrijving oud zendingsnummer is misplaatst alles wat klanten anamaken is het heden. Sterker nog ik heb net een medewerker van halfordsleiderdorp gesproken, die mij vertelde dat zij deze situatie ook vreemd vinden. Een vertegenwoordiger van UPS/Kiala heeft hen recentelijk medegedeeld dat er geen mogelijkheden zijn om na het scannen een bewijsje uit te laten printen. Halfords stelt zich op het standpunt geen eigen afgiftebewijzen te maken en ook niet mee te tekenen op het corresponderende Kiala pakket betaal/aanmaakbewijs wat de klant bij zich heeft. Daar kan ik mij iets bij voorstellen. Dit is voor de klant zeer risicovol , of het nu een standaard of verzekerd pakket betreft. Voorbeeld : inhoud van een pakket waarde 500 euro , wordt afgegeven en verkoper zegt scannen is gelukt. Thuis gekomen staat er niets in het Kiala systeem ( is niet ver gezocht immers systeemstoringen komen voor en een verkoper kan ook een scanfout maken ) En dan staan verkoper en ontvanger van een pakket met lege handen. Geen bewijs.

Ik verzoek u dit voor mij en klanten uit te zoeken en mij niet te verwijzen naar het inmiddels onbereikbare Kiala loket of verdere emails

Ingeval u mijn gesprek met Halfords wil checken :
    Winkelhof 81
    2353 TV LEIDERDORP
    071 523 8426
    halfordsleiderdorp@ziggo.nl
    Goedemiddag,

In de overgang van Kiala naar UPS zijn ook te zendings nummers aan het wijzigen naar nieuwe zendingnummers die beginnen met 1z..... . In uw geval is nog gebruikt gemaakt van een zendingsnummer dat in de toekomst gaat verdwijnen. Dit heeft verder geen enkele invloed op uw zending daar deze gewoon netjes geleverd zal worden.

Verder is ieder UPS Access Point verplicht een afgifte bewijs af te geven.

Uw case is doorgezet naar een Klantenservice afdeling die over deze zendingen gaat en zij zullen u zo spoedig mogelijk contacteren.

Mindfulness
UPS heeft dus aangegeven dat Kiala wel verplicht is tot afgifte van een bewijs, echter dat is dus niet waar zie onder : Heel risicovol !!!!!!!!! Geachte Klant, Wij danken u voor uw bericht. Wij begrijpen volledig hoe vervelend deze situatie kan zijn en wij betreuren het. Het huidige overstappen van de Kiala service naar UPS veroorzaakt enkele technische storingen. Bij voorbaat danken wij u voor uw begrip. Ook hebben wij uw opmerking aan de bevoegde afdeling doorgegeven. Sedert de overgang naar UPS worden er geen afleverbewijsjes meer gegeven aan de klant. De scanning zou moeten voldoen maar er kan inderdaad soms iets mislopen bij het inscannen. Nogmaals bieden wij u onze verontschuldigingen aan voor het ontstane ongemak. Met beleefde groet, Édith APMC Benelux | Access Point Inside Support Representative Kiala SPRL Rue de l’Ancienne Potence 28 7503 Froyennes, Belgium Helpdesk Belgique/België webbe@kiala.com Helpdesk Nederland webnl@kiala.com

Ook een klacht indienen over UPS?