Opgelost door UPS: kijk even voor mij na of de berekening van 144,87 euro klopt en evt terugbetaling

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 575424
Gebruiker
rob kunne
Datum
15 reacties

Details

Klacht

ik heb van de week een pakketje afgehaald dat uit amerika kwam en moest tot mijn schrik 144,87 euro bijbetalen ''inklaring+belasting'' . de verkoper had een waarde van 270 dollar ingevoerd maar is eigenlijk nog niet de helft waard. maar dat terzijde - ik kan mij niet voorstellen dat ik na ook nog eens 55 dollar betaald te hebben aan verzendkosten ik ook nog een 144,87 euro moet betalen (is bijna 200 euro). ik wil dit dus op zijn minst uitgelegd krijgen van ups want dit zit mij niet lekker en geef niet zomaar op. bellen naar ups is een drama en inloggen op de site van ups eveneens ''waarom de mensen niet netjes te woord staan want ik krijg het idee dat je gewoon afgehouden word en dat er gehoopt word dat je er zo moe van word dat je vanzelf opgeeft''.

Gewenste oplossing

mij laten zien hoe ze aan zo'n groot bedrag komen en het teveel betaalde terug storten.
Geboden oplossing
alsnog na lange tijd mijn teveel betaalde import teruggestort gekregen. heb er toen veel tijd aan besteed en alle moeite heeft toch positief uitgewerkt. niet zomaar opgeven dus...
Status
opgelost
Beoordeling
happy

15 reacties

  1. Auteur
    rob kunne
    Datum
    inloggen op jullie site is niet te doen en bellen ook niet. ik vraag dus via deze weg om mij te informeren hoe jullie aan zo'n groot bedrag komen en wil het gewoon opgelost krijgen.
  2. Auteur
    UPS
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    rob kunne
    Datum
    ik heb het email adres van ups gebruikt en ook een bevestiging gekregen dat mijn mail ontvangen is ''MAAR NOG STEEDS GEEN ANTWOORD?''.
  4. Auteur
    rob kunne
    Datum
    ik heb gisteren 15-1-2022 de originele nota via de post binnen gekregen en daar staat zwart op wit dat het te betalen bedrag 78,95 euro was maar heb 144,87 euro betaald. hoeveel bewijs hebben jullie nodig?
  5. Auteur
    UPS
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  6. Auteur
    rob kunne
    Datum
    ik heb gedaan wat u mij gemaild hebt en wacht het antwoord ''terugbetaling'' af om daarna te laten weten of het opgelost is.
  7. Auteur
    rob kunne
    Datum
    ik krijg mijn mail teruggestuurd via een pools ups adres? klopt dit want ziet er niet goed uit vind ik.
  8. Auteur
    UPS
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  9. Auteur
    rob kunne
    Datum
    geen nummer.
    dit staat in de mail: hello team, please assist with below (mijn verhaal en bijgesloten rekeningen) thank you. pozdrawiam/best regards karolina kachniak.
    accounts receivable department. ups global business department - ups global business services. bena plaza 2. 50-265 wroclaw, poland - kkachniak@ups.com
    CAUTION! THIS EMAIL ORGINATED OUTSIDE OF THE ORGANIZATION etc etc.

    daarom vertrouw ik het niet ''kan dit alles niet makkelijker opgelost worden?'' ik vind het allemaal te lang duren. en vraag mij nu ook af aan wie ik mijn gegevens heb gegeven.
  10. Auteur
    rob kunne
    Datum
    mag ik weten waarom ik nu ineens geen reactie meer krijg?
  11. Auteur
    rob kunne
    Datum
    ik heb vandaag een antwoord gekregen van acrenl@ups.com in zeer slecht nederlands maar wel vol met dure woorden waarin word gezegd dat de creditnota juist is gegenereerd na het bekijken in hun systeem. nu stond er wel een case nummer bij. C-0076547476 ''wat kan ik nu doen?''.
  12. Auteur
    rob kunne
    Datum
    ik heb mij laten informeren hoe jullie te werk gaan bij klachten en dat lijkt helemaal nergens op en geef niet op en zal tot de onderste steen gaan. ik zal hier heel ver mee gaan want dit mag ook anderen niet gebeuren.
  13. Auteur
    UPS
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  14. Auteur
    rob kunne
    Datum
    ik hoor van velen dat jullie zo werken en dan maar hopen dat je opgeeft - ik heb nu zwart op wit dat er toegegeven word dat mijn rekening inderdaad niet klopt en word doorverwezen naar een mail adres in polen en dan word het pas echt een ramp. hoe is het mogelijk om zo te werk te gaan. u heeft zelf aangegeven om via het nummer dat ik opgegeven heb alles voor mij na te kijken.
  15. Auteur
    UPS
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Dit is onze laatste reactie
    Deze reactie is verborgen

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over UPS?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen