Klacht UPS: Spookrekening die al betaald had moeten zijn met dus Euro 40 boete.

Spin Doctor

Ik verstuur wel eens een pakket met UPS via servicepunten. Na aflevering, betaling en succesvolle verzending kreeg ik een rekening van € 10,53 voor "Additionele afhandelingskosten onregelmatige verpakking" die meteen betaald moest worden en een (meteen de maximale) op te leggen boete van € 40 plus rente over het bedrag, wanneer in gebreke gebleven. Brieven moeten volgens UPS na 3 dagen aankomen of er moet tegenbewijs zijn. Deze rekening van 30/1 kreeg ik pas op 7/2. Ik weet niets van bepalingen over "regelmatigheid" en weet na alle voorwaarden nog eens goed te hebben gelezen nog steeds niet wat UPS er mee bedoelt. Het zat in een stevige doos met een deksel er op verpakt en was aan één zijde rondom in tape gewikkeld. Dit is tweezijdig symmetrisch, makkelijk handelbaar/stapelbaar en bovendien had het duidelijk drie afmetingen. Ook verstuur ik slechts één artikel tegelijk dus er waren geen gelijkvormige pakketten. Ze moeten mij dus uitleggen wat ze met onregelmatig bedoelen en waar dat in de voorwaarden en de tarieven duidelijk te lezen staat! Hun klantenservice stelt op hun site binnen een werkdag te antwoorden maar er zijn er nu al twee verstreken sinds 7/2. Inmiddels heb ik al een pakket 3 euro duurder moeten versturen omdat UPS pakjes in beslag mag nemen en de inhoud kan veilen. Omdat ik de voorwaarden goed heb gelezen en mijn pakket daaraan lijkt te voldoen beroep ik mij op consumentenrecht van de Wet oneerlijke handelspraktijken, waar in staat dat niet alle bijkomende kosten vermeld worden in de prijs, waardoor de totaalprijs onverwacht hoger uitkomt. Ook het niet duidelijk communiceren, in zijn geheel overleggen of verborgen houden van een deel van de voorwaarden is een oneerlijke praktijk. Bij geen overeenstemming over de extra rekening dien ik een klacht in bij ConsuWijzer en kan de overheid onder meer een straf opleggen van maximaal €900.000.

Rekening kwijtschelden. Geen rekeningen meer sturen aan klanten met boetes en die al betaald hadden moeten zijn. Voorwaarden en prijzen duidelijker communiceren op de website (ze staan er niet eens op omdat het uiteindelijke bedrag in de winkel blijkt?) en de on-line dienst die je moet gebruiken eindelijk verbeteren. Antwoorden op webmail van klanten over rekeningen die niet lijken te kunnen kloppen want ik maak mij ongerust. Bovendien doe ik liever naar ieders tevredenheid zaken en heb ik nu al €7,25 betaald voor een post.nl zending, waarvan iemand mij vroeg om het per UPS te verzenden.

Wij vinden dat UPS hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over UPS?