Klacht UPS: UPS brengt teveel geld in rekening bij invoer en de creditnota's worden niet voldaan.

Klachtnummer
# 450415
Gebruiker
Leidenforever
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik heb december 2019 en onlangs twee creditnota's van UPS. Dat geld is nog steeds overgemaakt naar mijn bankrekening. Het komt er dus op neer dat ik bij aflevering van een pakket uit de VS door UPS aan de deur een te hoog bedrag moet betalen. Dit wordt weliswaar gecorrigeerd door een creditnota, maar het geld wordt vervolgens niet naar je bankrekening over gemaakt.
Ik heb hierover 2 emails gestuurd naar de klantenservice. In reactie hierop keurig een ontvangstbevestiging ontvangen. Daarna volledige radiostilte.
Daarom vandaag maar weer eens gebeld met de klantenservice van UPS. De meneer aan de lijn vroeg allereerst wat mijn UPS klantennummer is. Ik heb dit nummer tot 2 keer voor gelezen, de medewerker van UPS herhaalt aan de andere kant van de lijn op correcte wijze het nummer, voert het in in het systeem en dan krijg ik vervolgens te horen dat dit nummer niet in het systeem voorkomt. Deze medewerker had ik geen flauwe idee hoe hij mijn vrij simpele vraag moest beantwoorden. Toen heb ik het gesprek maar beëindigd. Kort en goed betekent dit dat ik naar een kleine 100 euro kan fluiten. Dit is toch te gek voor woorden!
Mijn ervaringen met DHL en FedEx zijn veel positiever. Dit betekent dat ik niets meer bestel wanneer het produkt wordt geleverd door UPS.

De oplossing

Ik wil dat UPS nauwkeuriger bij invoer de invoerrechten en afhandelkosten berekend, zodat creditnota's niet nodig zijn. Wanneer een creditnota wordt verstrekt moet een klant er vanuit kunnen gaan dat het geld wordt terug betaald.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat UPS hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over UPS?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen