Klacht Urban Arrow: Remmen die vanaf dag 1 niet functioneren op de Urban Arrow.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 563855
Gebruiker
Coen
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Vanochtend voor de achtste keer mijn UA weggebracht omdat mijn remprobleem nog steeds niet is verholpen (Remt niet, piepen dB+++, remmen blokkeren, remblokken oneindig vaak vervangen etc). Sinds de koop van onze UA hebben wij nog niet een maand zonder problemen kunnen fietsen. Onze fietsenmaker heeft zijn uiterste best gedaan om het probleem te proberen te verhelpen echter zonder resultaat.

Voor mij was de druppel afgelopen week en de week ervoor. Ik was onderweg naar de voetbal met mijn zoon (5) en dochter (2). Onverwacht moest ik anticiperen op een actie waarbij een auto mij over het hoofd zag. Ik moest een noodrem maken en dit lukte niet. Althans daar waar je zal verwachten dat schijfremmen voldoende zouden moeten kunnen remmen om snel tot stilstand te komen, rolde ik gewoon door. Het resultaat is dat wij met bak en al de stoep op zijn geknald en ik 2 huilende kinderen in de bak had (dit had heel anders kunnen aflopen).

De week ervoor, wederom met kinderen in mijn bak, toen 3. Ondanks elektrische aandrijving begon mijn fiets zwaar te trappen. Ik heb de ondersteuning verder opgeschroefd echter werd het zo zwaar dat ik van mijn fiets ben gestapt en wat bleek, mijn voorwiel zat vast en het rook kwam van de remmen. Ik kon niet meer fietsen. Wederom een remprobleem met mijn UA.

Graag zou ik zien dat Urban Arrow haar verantwoordelijkheid neemt en mijn fiets voorziet van een nieuw remsysteem dat wel werkt. Op deze manier gaan er namelijk ongelukken gebeuren.

Ik hoor graag.


Gewenste oplossing

Graag zou ik zien dat Urban Arrow haar verantwoordelijkheid neemt en mijn fiets voorziet van een nieuw remsysteem dat wel werkt. Op deze manier gaan er namelijk ongelukken gebeuren.
Geboden oplossing
Ik heb nog helemaal geen reactie mogen ontvangen op bovenstaande klacht. Niet heel professioneel van Urban Arrow. Graag zie ik reactie tegemoet !
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Urban Arrow is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

2 reacties

  1. Auteur
    Coen
    Datum
    Ik zou graag een antwoord ontvangen van Urban Arrow op mijn serieuze klacht omtrent het remsysteem op de fiets. Deze laat ons vanaf dag 1 volledig in de steek, tot een blokkerend voorwiel aan toe.
    We zijn diverse malen bij onze fietsenmaker geweest, echter zonder enig resultaat en dan heb ik het nog niet eens gehad over het oorverdovende geluid dat geproduceerd wordt.

    Ik hoor graag van Urban Arrow wat de oplossing wordt.

    Groet,
    Coen
  2. Auteur
    Coen
    Datum
    Vanochtend voor de achtste keer mijn UA weggebracht omdat mijn remprobleem nog steeds niet is verholpen (Remt niet, piepen dB+++, remmen blokkeren, remblokken oneindig vaak vervangen etc). Sinds de koop van onze UA hebben wij nog niet een maand zonder problemen kunnen fietsen. Onze fietsenmaker heeft zijn uiterste best gedaan om het probleem te proberen te verhelpen echter zonder resultaat.

    Voor mij was de druppel afgelopen week en de week ervoor. Ik was onderweg naar de voetbal met mijn zoon (5) en dochter (2). Onverwacht moest ik anticiperen op een actie waarbij een auto mij over het hoofd zag. Ik moest een noodrem maken en dit lukte niet. Althans daar waar je zal verwachten dat schijfremmen voldoende zouden moeten kunnen remmen om snel tot stilstand te komen, rolde ik gewoon door. Het resultaat is dat wij met bak en al de stoep op zijn geknald en ik 2 huilende kinderen in de bak had (dit had heel anders kunnen aflopen).

    De week ervoor, wederom met kinderen in mijn bak, toen 3. Ondanks elektrische aandrijving begon mijn fiets zwaar te trappen. Ik heb de ondersteuning verder opgeschroefd echter werd het zo zwaar dat ik van mijn fiets ben gestapt en wat bleek, mijn voorwiel zat vast en het rook kwam van de remmen. Ik kon niet meer fietsen. Wederom een remprobleem met mijn UA.

    Graag zou ik zien dat Urban Arrow haar verantwoordelijkheid neemt en mijn fiets voorziet van een nieuw remsysteem dat wel werkt. Op deze manier gaan er namelijk ongelukken gebeuren.

    Ik hoor graag.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Urban Arrow?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen