Opgelost door Used Products: geen goed werkende smartphone, niets mee kunnen doen :teruggave geld mogelijk?
Details
De klacht
week 1 zaterdag een (gebruikt) mobiel gekocht voor 100 euro. Bij aankomst thuis deed Wifi het niet van de mobiel/smartphone (viel telkens uit waardoor in gebruik nemen van de telefoon niet lukte en apps installeren mislukte) maandag gebeld en dit gemeld aan verkoper; we konden de zaterdag daarop terugkomen. telefoon verder niet meer gebruikt. we hebben en nieuwe ongebruikte gekocht elders.week 2: zaterdag telefoon teruggebracht en ingeleverd. Verkoper zou dit nakijken (of wifi het goed doet en ons terugbellen. overlegt zou worden of geld teruggegeven kon worden omdat product niet werkte zoals verwacht.
week 3: zaterdag gebeld met verkoper: product zou beschadigd zijn; maar we hebben hem niet gebruikt! en bij inlevering werd gezegd dat na nadat de verkoper de telefoon thuis ook zou testen op WIFI uitval, wij ons geld terug zouden kunnen krijgen.
wat nu? OP de bon staat dat er geen geld teruggegeven word; maar product werkte niet thuis terwijl alle andere smartphones en pc's wel op de WIFI werkten. dus het lang niet aan de router of zo. Heb ik dan toch kans op geld teruggave omdat het apparaat niet werkt zoals het hoort te werken?
De oplossing
Graag geld terug. Reden: tegoedbon of ander product (staat op bon) heb ik niet zo veel aan: we komen nooit in Zoetermeer en wonen in Delft en de andere producten in de winkel (2de hands) hebben we niet nodig.Uiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.