Klacht Utilitywijzer: Utilitywijzer.nl geeft verkeerde informatie.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 297509
Gebruiker
Liesski
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik werd gebeld door utilitywijzer.nl. Een aardige mw. aan de telefoon. Ze wilde samen met mij kijken of ik een goedkopere energieleverancier kon krijgen. Ik zat net 4 maanden bij Nuon omdat ik was verhuisd.
Het bleek dat ik bij Essent goedkoper zou zijn en dat Essent de overstapboete zou betalen.
Ik zei nog tegen mw. of het wel kon en er geen extra kosten aan verbonden waren omdat ik nog maar 4 maanden klant was bij Nuon. Ze zei; nee geen extra kosten want de overstapboete wordt betaald door Essent.
Dus ik ging overstag. Alles was prima geregeld totdat ik een eindrekening van Nuon kreeg van 282,47.
Ik mailen met utilitywijzer over wie dit bedrag ging betalen maar ze waren keihard. Deze rekening was toch echt voor mij.
Misschien heel naïef van mij, maar ik had dit bedrag echt niet verwacht.
Ik heb met Nuon gebeld en zij vertelde dat ik in de winter klant ben geworden en dat dat hele dure maanden waren. In de zomer verbruik je veel minder en wordt op die manier in de eindrekening (normaal na een jaar) verrekend.
Dit hadden ze moeten weten bij Utilitywijzer en dit is voor mij verzwegen en dat is onjuist.
Ik heb utilitywijzer al gezegd dat ik het er niet bij laat zitten en dit is de eerste stap; een klacht indienen bij Radar.

De oplossing

Ik vind dat Utilitywijzer bewust of door onkunde van mw. heeft verzwegen dat ik nog een eindrekening zou krijgen die ik zelf moet betalen. Ik vind dat utilitywijzer de eindrekening van 282,47 aan mij moet terugbetalen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Utilitywijzer hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Liesski
Datum
Uiteindelijke oplossing
Niks, ze laten niks van zich horen. Echt een hele slechte zaak! Trap hier dus niet in mensen!!!!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Utilitywijzer?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen