Klacht Uw Huis Veilig: Onwetend een 5 jarig contract afgesloten bij Uw Huis Veilig.

Kamatcho

4 jaar geleden ben ik een contract aangegaan met Uw Huis Veilig. Deze mensen zijn toen bij mij aan de deur geweest en hadden een zeer aantrekkelijke aanbieding, namelijk het plaatsen van een mooi alarmsysteem, voorzien van alle gemakken en dit was ook nodig in de toenmalige thuis situatie. Er is mij verteld dat het systeem betaald zou worden, en dat ik daarna alleen een abonnement zou hebben op de centrale die zou reageren op de meldingen die ik eventueel zou maken of als het alarm af ging. Deze zou ik volgens de desbetreffende verkoper toen gewoon kunnen opzeggen als ik er geen gebruik meer van kon of wilde maken.

Na ongeveer 1 jaar is er een relatiebreuk opgetreden, en heb ik de desbetreffende woning verlaten. Ik heb toen contact gehad met het toenmalige Uw Huis Veilig (wat volgens mijn mail tegenwoordig Zo Veilig heet) en deze vertelde mij ineens dat ik hier voor 5 jaar aan vast zat! Ik kon dit niet annuleren en als ik dit wilde annuleren moest ik de rest van het contract in één keer afkopen. Aangezien het hier gaat om een bedrag van ongeveer 45 euro per maand, kan je wel uitrekenen hoeveel dat nog was op 4 jaar.

Nooit wetende waar ik nu heen kon met mijn probleem, heb ik dus tot op vandaag elke maand betaald voor een pakket/centrale abonnement waar ik eigenlijk al 3 jaar geen gebruik meer van maak en de enige reactie die ik krijg is dat ik maar gewoon een groot bedrag in één keer moet betalen tot het eind van contract. Ik heb het met mijn pa erover gehad en hij stuurde me hierheen, dus ik hoop dat ik middels deze weg toch nog tot een oplossing voor het laatste jaar kan komen met Zo Veilig!

Opheffen van het contract.

Uw Huis Veilig
    Geachte heer Keerssemeeckers,

Wat vervelend om te vernemen dat u onze diensten op deze manier ervaart. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om dit met u te bespreken en samen te kijken naar een passende oplossing.

Klantenservice Zo Veilig
    Uw Huis Veilig
    Geachte heer Keerssemeeckers,

Fijn dat wij gezamenlijk tot een passende oplossing zijn gekomen omtrent uw klacht. Ik hoop dat deze bij deze is afgehandeld.

Klantenservice Zo Veilig

Ook een klacht indienen over Uw Huis Veilig?