Opgelost door Uw Schilderwerk: Collectieve Inkoop Schilderwerk Huismeester Projecten weigert inspecteur namens VEH te sturen.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 292747
Gebruiker
usr01496
Datum
3 reacties

Details

De klacht

31-05-2017: Schilderwerk afgesproken, opdracht ondertekend ondanks hoge prijs. Medewerker selecteerde kleuren op basis van een kleuren waaier. 19-07-2017 start schilderwerkzaamheden, de schilder gewaarschuwd dat hij de verkeerde rode kleur gebruikte en we niet akkoord gingen. 18-08-2017 inspecteur VEH kwam het schilderwerk inspecteren. Hem op de verkeerde kleur. Deze heeft het schilderwerk toen niet geïnspecteerd. 06-09-2017 staat een schilder van het schildersbedrijf voor de deur om enkele plekjes bij te werken? De schilder bevestigde dat de rode kleur niet overeen kwam met de afgesproken rode kleur en ging onverrichter zake weer weg. 10-11-2017 kwam de schilder het schilderwerk over doen in de juiste rode kleur, nadat ik de “huismeester” erop gewezen had dat ik niet akkoord ging met het uitgevoerde schilderwerk en de eindbetaling niet zou overmaken. De “huismeester” heeft niet gereageerd, het schildersbedrijf kwam op e.i. het schilderwerk overdoen. Het slechte weer veroorzaakte dat het werk letterlijk in het water viel en is op 26-01-2018 geheel over gedaan. Het schilderwerk ziet er nu “redelijk” uit. Benieuwd naar mening inspecteur VEH. Na inspectie zou ik de laatste betaling voldoen. 31-01-2018 reactie van de “huismeester”: Het CIS van VEH en Uw Huismeester Projecten, voorziet in een eenmalige keuring na oplevering van het schilderwerk. Wij verzoeken u daarom nogmaals vriendelijk doch dringend nu binnen 5 dagen voor betaling van het openstaande saldo zorg te dragen. Indien u in gebreke blijft, zullen wij genoodzaakt zijn de vordering uit handen te geven aan ons incassobureau. De hieruit voortvloeiende kosten zullen geheel voor uw rekening zijn. Met vriendelijke groet, Medewerker Finance & Legal Uw Huismeester Projecten. Dat zegt veel over de inflexibele houding van de “huismeester”. Ik neem het VEH ook kwalijk dat zij niets voor mij hebben gedaan, 31 jaar lid en dit is de 1e keer dat ik een beroep op VEH doe. Ik kreeg het nieuwe magazine van VEH in de bus met daar aan geniet een reclame over buiten schilderwerk. “6 voordelen” o.a. “controle door de vereniging”. De VEH blijft hier echt in gebreke. En LET OP, de CIS Huismeester Projecten heeft zijn naam gewijzigd in “Uw Schilderwerk B.V.”, ik snap wel waarom maar het is en blijft dezelfde inflexibele organisatie. Mijn advies is duidelijk ga hier niet mee in zee. Zoek een goed schildersbedrijf bij u in de buurt en u bent bovendien goedkoper uit.

De oplossing

Inspectie door inspecteur VEH

3 reacties

  1. Auteur
    usr01496
    Datum
    Gisteren nogmaals bericht gehad van "Uw schilderwerk B.V." (voorheen CIS huismeester) en zij weigeren om een inspecteur namens VEH een inspectie uit te laten voeren. Volgens is dat toch een kleine moeite, ik heb tenslotte recht op een inspectie, maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat het bij hen uitsluitend om geld draait. Flexibel zijn ze niet en SERVICE moet u echt niet verwachten. Mijn advies is en blijft > ga hier niet mee in zee. Zoek een goed schildersbedrijf bij u in de buurt en wees goedkoper uit.
  2. Auteur
    usr01496
    Datum
    Besloten om de klacht neer te leggen bij de Geschillencommissie.
  3. Auteur
    Uw Huismeester
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Zwetsloot,

    Vervelend dat deze zaak al langer loopt. Wij nemen graag vandaag telefonisch contact met u op om tot een oplossing van uw klacht te komen.

    Met vriendelijke groeten,

    Service Team Uw Huismeester

Uiteindelijke oplossing

Auteur
usr01496
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er wordt alsnog een inspectie door een inspecteur namens VEH uitgevoerd op het schilderwerk. Van de geschillencommissie krijg ik het door mij betaalde bedrag terug. Ik ben tevreden dus!
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Uw Schilderwerk?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen